Tuesday, October 5, 2010

American wedding og så meget mere..

Nåå det her bliver et langt indlæg, da jeg har oplevet meget siden fredag morgen :)..

Vi vendte så snuden mod upper state New York. Og vi havde en kæmpe regnstorm så floderne i New York var overstømmet og efter vi havde kørt i 6 timer og havde 1 time tilbage skulle vi krydse en bro. Men floden var blevet overstømmet så vi kunne ikke kører. vi skulle køre en time ekstra...
Nå men vi kom frem og det eneste jeg kunne se var. MARKER, MARKER, KØER, MARKER, KØER, GEDER og endnu en MARK. og en ting til 5 grader! det var meeeeega koldt.
Jeg blev modtaget af nogle rigtig søde mennesker .. Det var Juds fætre, deres børn og koner..
Vi spiste lidt, snakkede. også spillede vi SEQUENCE. Hvilket er mit ynglings spil indtil videre!
Den ene af hendes fætre var vildt nice og morsom.. vi gik i seng og jeg stod op klokken 8. og 20 minutter efter sad jeg igen i en bil hvor jeg skulle tilbringe 2 timer mere..

Vi ankom til et nice hotel . Hvor jeg så hoppede i poolen, og i hot tub.. klædte så om og tog så i kirken til brylluppet. Som var rimlig meget det samme. eller her hvis de siger det starter klokken 3 starter det altså ikke klokken tre. det startede 15:30...

Vi tog så videre hen til receptionen.. Hvilket er meget anderleds.. Er vandt til vin osv står på bordene. Men man skulle gå op i baren for at hente vin og visse ID osv..
Vi var færdig med at spise på 45 minutter - hvilket overrasket mig totalt!!
Kagen blev skåret lige efter.
og der var ingen taler..
meget anderleds :-)...
Det her er en meget meget festligt og sjov familie!! Efter begyndte der at være fælles dans..
hahahhahaha - okay noget så fedt! og de havde LIMBO.. ja limbo til bryllup..
Følte helt jeg var til fest bare med ældre mennesker og uden alkohol var totalt i fest humør og begyndte at indse hvor meget jeg savner festerne i Danmark. Men "festede" med Juds niece ..

Var hjemme fra brylluppet klokken 11.. folk tog videre i baren men man skal være 21 for at være der. Så ingen after party til mig. Hvilket var fint da jeg ikke kunne holde min øjne åbne mere..

Stod op dagen efter og fik mig en kæmpe postion morgenmad. MHHH buffet.. havde det som om jeg var på ferie :-)..
Vendte så snuden med Cats college, så kørte med hende i hendes bil og Klaus & Jud kørte i deres bil.. Hun går på itacha college. Efter 2 timers kørsel mødte en "by" mig.. Ja skolen lignede nærmest en mini by.. og det var hvad jeg havde forstillet mig :).. måske af værelserne de bor på var lidt større.. Men grønne områder, hvor folk hængte ud, lavede lektier, ja og jeg ved ikke hvad. Nogle af klasse værelserne var vildt nice! Fik helt lyst til at starte på college..
Jeg var stadig vildt træt så lagde mig op i Cats seng og startede med at se " the notebook".. men gik så på facebook, og folk i Danmark har vidst ik glemt mig. Hver gang jeg logger på når det ikke er nat i Danmark er der mange der skriver til mig. Hvilket er rart afvide at jeg ikke er glemt :-)..
Pludselig blev værelset bombaderet med mennesker, hendes room mate havde lige inviteret mennesker over.. snakkede lidt med dem..
Klaus og Jud kom og hentede os og vi kørte til FIVE GUYS.. Mhh lækre burgers og gode pomfrittes! vi burde ha det i Danmark..
Efter tog vi i biograffen og så " the social network ". Det var en ok film - det er også lidt svært at følge med nogle gange når de snakker rigtig hurtigt :).. men må jeg vænne mig til..
efter tog vi til "friendlys" og fik lækker is I LOVE THAT PLACE!

Sagde farvel til Cat også tog vi hen på et hotel og overnattede. jeg faldte i søvn med det samme og sov helt til klokken 9, rigtig dejligt. vi kørte hen på en diner og fik morgenmad da hotellets morgenmad var ringe! fik HOTCAKES WITH BLUEBERRY.. hotcakes er ligesom pandekager. Mhhh.. ( jeg har taget et par kilo på denne weekend )..
Nå 6 timers kørsel igen... vi kørte så hen til en lækker italiens restaurant, fik en lækker pasta ret. Efter kørte vi hen og ville ordne det med min telefon. men det tog altså meget længere tid end hvad vi havde regnet med. manden måtte snakke med min mor hjemme i Danmark. vi måtte kører Klaus hjem, da han skulle nå noget..

Kørte til Wal mart med Jud, for at købe et taletids kort, vi kunne ik få det rigtige, hen til en anden butik , vi kunne få noget af det jeg ledte efter. tilbage til butikken hvor jeg så brugte halvanden time. Den søde man hjalp os og vi fik alt ordnet! så nu kan jeg sende smser til danmark og ringe.men bruger jeg kun i nødsituationer.. så det er min 3. mobil herhenne :-).. så brugte lige 3 timer på det ... men mobil er niice, touch, jeg kan gå på nettet og hele mulivitten..
Kørte så på starbucks med Jud og købte noget til hende som tak for hjælpen og tålmodigheden..

Kom hjem og havde fået brev fra fotografen der tog billeder af os. billederne er faktisk ok - de er bare meeeeeeeeega dyre. så tænker jeg over om jeg vil købe dem..

Nå nu vil jeg gå i seng, efter en meget spændende weekend.
 har 3 dage i skole også tager jeg skam lige til upper state new york igen hæhæ.. denne gang er det så 8 timers kørsel puuuuha..

Har ikke lavet nogen lektier til imorgen, ved ik helt hvad vi har for.. godnat :-)...

No comments:

Post a Comment