Monday, November 15, 2010

Familie historien...

Det hele startede faktisk hjemme fra Danmark.
Da jeg skulle tage en beslutning om jeg ville sige ja til en familie som skulle flytte..
Jeg var helt vildt meget itvivl - men gad ikke sige nej 2 uger inden jeg skulle rejse,
så jeg sagde ja og hoppede mig ud i det, og måtte se hvad der skete..

Efter nogle dage begyndte jeg at være rigtig rigtig ked af det, hvilket jeg også tror
man kan læse hvis man går tilbage til nogle af mine indlæg...
jeg kunne slet ikke finde ro, noget af det var hjemve, men meget af det var fordi
jeg blev ved med at tænke over hvad er næste step? skal jeg blive her i Rocky Hill
eller skal jeg flytte med min familie?
- Jeg kunne ikke få det sagt og der gik dage før jeg fik snakket med min area rep..
Uden jeg vidste det havde mine forældre hjemmefra haft kontakt med min area rep HVILKET DE IKKE MÅ.. og faktisk gjorde det ikke mig, eller min area rep noget...
Fik snakket med min area rep Nancy om det og jeg ville blive her i byen!!
Jeg ville ikke være klar til et skole skifte... jeg spurgte om det var muligt at jeg kunne
flytte snart, da jeg synes det ville være hårdt at flytte igen om 2 måneder. Hun sagde ja..
INTET SKETE..jeg snakkede med min counsler på skolen om det - og han gjorde intet..
Det er ikke hans job, men skolen kan stadig gøre noget!

Mine forældre hjemme i Danmark, havde presset YFU danmark rigtig meget..
de satte så de begyndte så at presse YFU USA mit område rigtig meget...

intet skete..

Oktober 3 uger efter tager jeg kontakt med min area rep og fortælle at nu er det altså nu!
Hun tager kontakt til min counsler igen ...
jeg snakkede med min fodbold træner og hun prøvede at finde en familie...

intet skete.....

fielddirectoren bliver fyrret og min area rep siger op en uge efter..

min familie hjemme presser stadig på... og endelig begynder YFU USA
at forstå det faktisk er vigtig for mig.. og at jeg er ked af det og jeg ikke gider vente mere...

Min værtsfamilie tager til Danmark på ferie, og jeg flytter hen til min area rep,
som faktisk er min gamle area rep... og der bliver sat gang i tingene....
Der blev sat et opslag op i kirken som sagde;
" We are attempting to help place a 16 year old Danish girl for the rest of the year. She is hoping to find a Rocky Hill family who would like to host her so she can remain the Rocky Hill School System. She needs to move because her host family is moving away from the area. She hopes to move before Thanksgiving. She attends Rocky Hill High and is very outgong, plays soccer, likes to stay active and is very comfortable and friendly. If anyone can host this delightful young lady aor if there is a family you know of that might be a fit, please contact: BLBLABLA..." med et stort billed af mig forneden..

Den nye fielddirector ringede til skolen - og de sagde de var igang med at arbejde på noget. HMMM...

Jeg blev ved med at snakke med min gamle area rep Nancy imens jeg bor her for at vise at de skal gøre noget... Hun holdte kontakten med fielddirectoren som er min nye area rep lige for tiden..
Min hjemve begyndte at forsvinde og jeg fik det meget bedre. jeg slappede mere af og fandt ro...

Jeg håbede jeg kunne få en familie med børn - da jeg virkelig savner at der er nogle omkring mig!
De begyndte at ringe til folk fra Rocky Hill som før havde sagt at de gerne vil tage udvekslingsstudenter men der kom noget i vejen.. de sagde så desværre nej..

Da jeg skulle til at tage tilbage til min værtsfamilie, spurgte jeg om jeg kunne blive her indtil de havde fundet en ny familie til mig..Det var faktisk ret svært at spørge om, men blev mødt med åbne arme og fik et ja...
Min area rep spurgte mig så om jeg var bange for der ikke vil dukke en familie op.
Jeg sagde så nej, på et tidspunkt vil der vel komme noget...
Hun begyndte så at fortælle mig at for en uge siden havde hun kontakten nogle fra kirken..
Et par i 50erne, som bor her i Rocky Hill, 5 minutter væk fra hende, carla , sam og Rick.. han har en pige som er 21 men bor ikke hjemme... De ville gerne hoste mig - men fordi min træner havde sagt at hun måske havde en familie med børn og hun ville give besked 5 dage senere ville vi vente..
i starten håbede jeg familien med børn ville sige ja , da det var det jeg aller helst ville!

Jeg var rigtig rigtig forvirret!! og vidste ikke helt. min træner vendte aldrig tilbage så vi tog det som et nej....
Jeg var rigtig negativ omkring familien uden børn, og var møøøg ked af det..
Men begyndte så at se positivt på det og finde alle de gode ting frem...

I torsdags tog de interivewet med fielddirectoren, da de skal tjekkes om alt er okay osv..
og vupti her sidder jeg søndag after og for 2 måneder siden sagde jeg at jeg ville flytte og nu flytter jeg imorgen :-).. jeg glæder mig rigtig meget og er rigtig nervøs..

Jeg håber det her hjælper på min hjemve jeg har en gang i mellem og i det hele tager mig til at finde mere ro og vide det er her jeg er resten af mit år :-)!!

og hvis det ikke funger, så hører YFU fra mig igen ... og forhåbeligt har de lært at de skal tage folk seriøst fra starten og det ikke kan være rigtigt at det land student er fra at deres hovedkontor skal presse dem så meget..

Så hvis det ikke var for YFU Danmark, var jeg nok ikke flyttet endnu....

& tusind tak til mine forældre der har støttet mig - og fået mig til at se positivt på det hele og hjulpet mig...
& hele min familie og venner der hjemme der har hjulpet mig med at holde humøret oppe :-)..

nogle gange føler jeg mig rigtig svag og nederen fordi jeg har så meget hjemve i perioder...

man kan så spørge sig selv, var det den rigtige beslutninge jeg tog hjemme fra Danmark, at sige ja til familien??

Jeg har svært ved at tro at det har været en god beslutning da det bare har fået mig ud i en masse situationer jeg kunne ha undgået. men jeg har lært meget om mig selv! mine egne grænser og lært om andre mennesker.. og hvordan folk reagere og hvordan jeg selv reagere.. hvordan jeg skal se på tingene og ikke dømme noget før jeg har tænkt mig ordenligt om..
Så det har helt klart været en oplevelse , men en hård oplevelse, som jeg kan tage med i baggagen når jeg smutter hjem til Danmark...

4 comments:

  1. Hej Josephine,
    Hvad sker der, du har altså fået en ny hostfamily eller ? Engang imellem er det lidt svært at forstå hvad du egentlig mener. Det er vel fordi du tænker så langt fremad....
    Farmor og jeg har idag overført din julegave 2010 på DKK 1.500 til din netbank, vort tilskud til din Hawaii tur. Her alt vel og vi glæder os til at læse din blog hver gang.
    Stay positive and smiling, all problems will be solved with that attitude, believe you me.
    Love and take care, FF

    ReplyDelete
  2. Ja jeg flytter i dag :-)..
    & tusind tak for gaven!!
    er jeg rigtig glad for!

    ReplyDelete
  3. Tillykke med det, godt du bor lige i nærheden af Carla & Sam, i har det jo godt sammen tror jeg og så er der jo også Nancy & Chris, de søde mennesker.
    Så pøj pøj med de næste 7½ måned in US of A.
    Love,
    FF

    ReplyDelete
  4. Hej Josephine

    For det første er jeg ked af at høre at du har haft det så svært! Men jeg er glad for at høre at du endelig har fået nogenlunde styr på det.

    Jeg er 100% overbevist om at du nok skal komme igennem det hele med et smil på læben, for jeg ved at du klare det her ;)

    Hvis du har brug for eller lyst til at snakke med en fra YFU som selv har været ude for familieskift kan jeg sagtens finde en du kan snakke med og ellers er jeg selvfølgelig selv til rådighed hvis det er!!

    Håber du har det godt og glæder mig til at høre mere fra dig!

    Kram
    Katrine (Golddigger) ;)

    ReplyDelete