Saturday, November 27, 2010

Thanksgiving & blackfriday

Thanksgiving:
Thanksgiving er en Amerikansk og Canadisk tradition.
I Canada bliver det holdt den anden mandag i oktober & her i America, den sidste torsdag i November.
Oprindeligt er thanksgiving for at takke for høsten.
Men det er nu gået hen og blevet en tradition for familier der samler familien og spiser en masse lækker mad, som er frokost og aftensmad slået sammen.. Det er forskelligt fra familie til familie hvordan man gør det, ligesom vores jul hjemme i Danmark, ikke er helt præcis den samme som vores nabos..

Men min oplevelse af thanksgiving var at jeg stod op klokken 9 torsdag morgen.. Satte mig ned i stuen og så Thanksgiving paraden, der blev afholdt i New York city, imens jeg sad og spiste bagel og drikke hot apple cider.. & snakkede med mine værtsforældre.
& Amerikanerne elsker at sætte reklamer på, efter hvert 7. minut, så efter en lille smule af paraden, så kom der en reklame... Men det var rigtig fedt! nogle af figuerne var der også fra det jeg så i søndags, også ind i mellem var der nogle shows. Da klokken var 11 var det stadig ikke færdigt.
Men jeg gjorde mig klar og klokken 12 kom gæsterne.
Min "dad" Ed - hans papmor, papbror og papbroens kone kom. Så vi var kun 6 mennesker.. Da min " mom" er fra Alabama så hele hendes familie bor dernede.
Vi snakkede lidt også satte vi os til bords. MHH LÆKKER MAD! en kæmpe kalkun, søde kartoffler - som faktisk er kartoffelmos, og normal kartoffelmos, fyld som var en masse ting blandet, rigtig lækkert. Efter vi var blevet godt mætte, satte vi os ind og så en film, og fik Pumkin pie...
Så det var en stille og rolig thanksgiving - det var rigtig hyggeligt :-).
Da gæsterne var gået, tog vi i biograffen og så den nye harry potter. & hele salen var fyldt, hvilket var overraskende, når man tænker på det er thanskgiving evening. Men god film (: !

Så det var en amerikansk tradition jeg fik oplevet - som var en god oplevelse !

Blackfriday:
Er dagen efter thanskgiving - og man siger det er den første dag i juletiden.
Mange butikker åbner mellem 4-6 om morgnen! Det er helt sindsyge tilbud nogle af dem kommer med, så det gælder om at være de første i butikkerne. Man kan dog stadig godt komme senere og få en masse gode ting! Men folk sover ude på gaden udeforan butikkerne og venter på at der bliver åbnet.
Dennise, Evelyn & Mary gad ikke stå op tidligt, så Sarah, Carla og jeg tog afsted..
Klokken 5 i morges kom Sarah og hentede mig. og efter hentede vi Carla.
Klokken 05:30 var vi udeforan Buckland Hills Mall. Første gang jeg var der - meget rart med noget lidt andet end Westfarms. Men Westfarms er vidst top 10 malls i USA, da de har mange dyre butikker.. Og vi vidste det ville blive proppet - så vi tog til Buckland Hills, som har næsten de samme butikker, ihvertfald det vi havde brug for!
Klokken 05:45 så det sådan her ud, foran Victoria Secret.
Vi fik shoppet godt igennem - og vi blev så stoppet af FOX TV. Hvilket er Nyhederne. og manden spurgte så om vi ville i TV. Så han interviewet os først spurgte han mig hvad tid vi kom her, og hvad jeg havde købt, og om det hele var til mig selv. og ind imellem havde jeg rimlig mange EHMM EHMM EHMM.. Efter stilte han Carla og Sarah nogle spørgsmål.. Nå men det var meget sjovt, vi har dog ikke fundet klippet endnu, og vi sidder og venter på klokken 10:00 nyhederne er til aften, da det måske vil komme .. Hvis jeg finder klippet på nettet, skal jeg  nok poste det! Vi gik ud i bilen med vores poser og gik ind og fik shoppet videre.. Jeg fik købt nogle forksellige julegaver til en fornyftig pris ;-).. & ting til mig selv..
Da klokken var 12 orkede vi ikke mere og mange af tilbudene blev taget væk, da de kun gældte til klokken 12.. Så spiste vi frokost og vendte snuden hjemad med trætte ben og var meget meget trætte...
Så det var en god shopping dag, fik en masse gode ting til en god pris og det var en fed oplevelse :)!!!

Kom hjem til mig selv og pakkede lidt ting og satte en vask over. Da mine værtsforældre er på en tur med deres venner til staten Maine, bor jeg hos Rick og Nancy her i weekenden.. Så kom hjem til dem og slappede af, og gik så tilbage til mit hus. Ja jeg kan gå hjem, det tager 7 minutter. Satte endnu en vask over og snakkede så i telefon med min savnede mor i en halv times tid .. Men da jeg har en slags taletids kort - så havde jeg ikke flere penge på min mobil og pludselig gik den bare ud. Møg irriterende. Men det var dejligt at snakke med min mor igen..

Nu vil jeg gå i seng , og sidder ved siden af Carla, som er spiller sur over jeg ikke gad se en film med hende :-). Min plan for i morgen er at stå op og gå i fitness , lave lektier, ud at spiste sushi med min veninde Cara og måske hjem til Sarah om aftenen.. Så skal nok blive en god dag :-).

Her er lidt billeder til at slutte af med, fra idag .

Efter 7 timer shopping.

 Mine ting.
 Carla der gik allermest amok over de sindsyge tilbud :-)

No comments:

Post a Comment