Friday, December 3, 2010

indoor track & sport awards.

I søndags, åbnede jeg min adventsgave.. Den indholdte et lækkert honninge hjerte fra emmerys ynglings "bager".. En brun neglelak, en skrabe kalderen , og et kalenderlys.. Så en smule dansk jul får jeg da følt herhenne.. Rigtig dejligt - tusind tak mor! & fik også adventsgave fra min far - som blev sat ind på min konto tusind tak far! men i søndags holdte vi surprise party for Sam - det var ikke noget vildt stort. Nogle af vores venner og veninder kom over.. han blev dog noget overrasket ! Så det var rigtig hyggeligt..Mandag - hmm så vidt jeg husker ikke noget speicelt i skolen, efter skole tog jeg hurtigt hjem til Carla, da hun skulle hjælpe mig med fransk.. også tog jeg i fitness center senere på aften..
Tirsdag - fandt ud af jeg havde 92 i historie dvs. minus A.. efter skole tog jeg til indoor track. og om aftenen tog jeg til sport awards. rigtig stressende dag...onsdag og torsdag har jeg bare taget direkte hjem fra skole. Hvilket viste sig at være en dårlig ide onsdag, da fik hjemve. FEDT

Indoor track
Hm - jeg har været rigtig meget itvivl om jeg skulle lave noget her til vinter.. Jeg kan rigtig gode lidt den school spirit der er omkring sport på skolen. Teamdinners, specile events der er når du er en del af et hold. Men da jeg spillede soccer var jeg nogle gange stresset og havde bare lyst til at tage hjem efter skole, da jeg let bliver træt og jeg har brug for min søvn..
Men jeg har længe tænkt over de gode og de dårlige ting ved at starte til indoor track.. Jeg sagde til mig selv at jeg ville tage til første træning - tirsdag .. også se hvad jeg ville... og da jeg aldrig har været den støreste fan af at løbe distance uden bold.. Jeg har sagt til mig selv at jeg skal prøve nogle ting, som jeg nok ikke ville gøre hjemme i Danmark og har jeg allerede gjort.. Men indoor track er noget jeg ikke kan hjemme i Danmark og noget jeg nok ikke ville gøre. jeg tog til træning - og ja det var fint. Vi løb 2 ½ mile ... Hvilket var helt fint.. Resten af dagen var mit større dilemma om jeg skulle gøre det eller ej. Følte ikke helt jeg - havde passion for det - og i sidste ende villef det nok blive en "pinsel", eller måske ikke pinsel, men ihvertfald noget ikke havde lyst til..... Men på den anden side har jeg heller ikke lyst til at tage hjem fra skole hverdag. og jeg kommer til at savne teamdinners, osv...
Men tog så beslutningen om aftenen om at jeg ikke skulle gøre det... Som jeg stadig tænker over om det var en dum beslutning.. Da jeg tog hjem onsdag eftermiddag ikke lavede noget som helst, synes selv det var spild af tid og begyndte straks at tænke på Danmark. og vupti så kom min hjemve frem igen... Så intet indoor track til mig.. Og I vil sikkert tænke jamen så vær sammen med dine venner efter skole.. Hmm ja - men næsten alle mine venner arbejder hver eneste dag undtagen weekenderne.. Så jeg skal begynde at planlægge en uge frem med nogle venner.. Jeg ved ikke om det var en god eller dårlig beslutningen jeg har taget.. men sådan er det :-)..  Tror jeg bliver glad for det i sidste ende så har jeg en pause inden Lacross starter :-)...
Nå det har været mit dilemma de sidste 4 dage..

Sport award
Er en aften på skolen, hvor alle sportsholdene, forældrene, træner møder op på skolen i pænt tøj og er klar til 2 timers tale.. Trænerne holder taler og giver deres awards ud - som fx er " udviklet sig mest " , " top score " osvosv.. Det er meget forskelligt fra sport til sport.. Men jeg sad så med hele soccer holdet. Så første gik vores skole inspektør igang med at snakke, og efter fulgt af alle trænerne. Første startede de ud med Powder Puff, som de åbenbart kalder for en sport på skolen - men mange af pigerne fra holdet var ikke mødt op.. Så de nævnte alle vores navne også skulle vi op at stå.. Efter fulgt af Cheerleader, Swimming & diving, Cross Country, Football, Guys Soccer, Volleyball og Girl Soccer - mener det var alle holdene.. Det tog en evighed - nogle gange var det meget sjovt, og andre gange kom trænerne ud i en alt for lang snak... Jeg fik dog ingen pris - men blev dog sagt af min træner " and then I will say thank you to our lovely exchangestudent for always bringing fun and new dances to practice and games " Dansen er en lille intern joke med holdet... Så det var nu meget rart. Efter delte de os op i alle holdene og vi gik med vores hold i et lokale. Vi gik dog i gymnastik salen. Hvor vi så sad i 45 minutter efter .. Først hev min træner Carla og jeg op foran alle forældrene og sagde nogle meget pæne ord om os :-)... og efter fik vi vores diplommer for at ha været en del Rocky Hill High School 2010 Girl Soccer.... Vores 2 captains holdte tale og nogle af forældrene begyndte at græde..og efter fik vi taget nogle billeder.. Så det var en meget sjov og interesant oplevelse, jeg kan tage med mig hjem.

Jeg har nu tilbragt over 3 måneder herovre.. Det følelse dog som evigheder siden jeg sidst har snakket dansk i over en time og har set min familie ... om 2 en halv måned er halvdelen af mit udvekslingsår allerede ovre... Hvilket gør mig lidt trist..

Nu vil jeg sove - ps.. jeg har 83 i min biologi klasse dvs minus B, og min prøve jeg tog i fransk som jeg klarede mig dårligt i , fik jeg lov til at lave noget af den om så jeg kom op på 81..
Så mine karaktere ligger vidst fint lige for tiden...

No comments:

Post a Comment