Sunday, March 13, 2011

AHHH PROM & anderleds uge..

Nååå nu er endnu en uge lige fløjet forbi - skolen er skam helt sig selv. De samme klasser hver dag osv...
I denne her uge har der dog været lidt forvirring.
Nå man går i 10 klasse hvilket vil sige man er Sophomores, som er på alder med dem som går i 9. klasse i Danmark.. Men ihvertfald, de skal tage de her prøver, som staten (Connecticut) kigger på, for at se hvilket skoler er de bedste her i staten. Så skolen går meget op i det. Deres score tæller ikke for dem, hvis de failer den, skal de bare tage den året efter... Så det er pass or fail.. På den måde skal de dog også pass for at kunne graduate.. Så normalt på min skole, ville juniors og seniors komme ind og starte klasser 7:20 og få fri omkring klokken 11. Så klokken 11 ville freshmens & sophomores komme ind. Freshmens ville have prøver for denne her test der hedder CAPT .. Ligesom vi har terminsprøver også ville sophomoresne tage prøven.
Men fordi en forældre har klaget over at vi ikke lærte nok i den uge, så har skolen ændret det! Istedet for lavet de et område i 2 af gangene hvor de så tog prøven, freshmens havde ikke prøve, men var i deres klasser. Vi måtte ikke gå på gangene, de havde spærret dem af, dvs dem som havde lockers kunne ikke gå til deres lockers over halvdelen af dagen! Der var ikke nogen klokken, klasserne blev flyttet rundt og det var bare møg forvirrende. Folk kom forsent til klasser fordi lærer ikke holdte øje med tiden, og det var i det hele taget bare dumt !!
Min geometry klasse er næsten kun sophomores, få freshmens også mig og en junior - så hele ugen har jeg ikke lavet noget som helst i den klasse fordi de tog prøver og vores lærer "vagt" . så en extra study hall meget lækkert! Min biologi klasse er mixet med alle årgange, men fordi vi har klassen sent på dagen, var sophomorsne der..men vores lærer måtte ikke lave noget "helt vildt" med os fordi de kan ikke få lektier for osv og de må ikke koncentrer sig for meget.. så vi så biologi film hele ugen, hvor vi efter skulle svarer på spørgsmål rimlig let! og i fransk vi er kun 3 seniors i den klasse og resten er sophomores , så vi så franske film hele ugen..
Men det her var en dum uge, det var så forvirrende, enda lærene synes det var dumt fordi de var møg forvirret... Men sådan er det :).. har næsten ikke haft nogle lektier for hele ugen, fordi min fransk klasse, geometry og biologi er altid de klasser hvor jeg har lektier for...

Junir prom er meget snart, det er om lidt over en måned. Nogle af mine venner har så fortalt mig at en af mine venner ville spørge om jeg ville med ham til prom. Men jeg vil allerhelst til senior fordi de fleste af mine venner er seniors - jeg kunne godt tage til begge.. men man bruger sindsygt mange penge på det! og jeg har ikke lyst til at bruge penge på begge proms..
But anyway, jeg havde så fortalt mine venner at jeg ikke havde lyst til at tage til junior prom når de spurgte mig.. Min ven har så ikke spurgt mig på noget som helst tidspunkt! Da han fandt ud af jeg ikke ville ....
Men nu er der et "rygte" på skolen om at han spurgte mig om jeg ville med ham til prom og jeg så sagde nej og at så mange mennesker synes jeg er dum og blablabla... men samtidigt er der et andet rygte om at jeg har sagt ja - så nu spørg alle mig om hvorfor jeg nu har ændret min mening.. Ja virkelig dumt , og så mane mennesker er kommet hen til mig torsdag og fredag og har spurgt mig...
mit problem er bare med senior prom at mange drenge vil slet ikke gå - og mange af pigerne vil gerne.. men over halvdelen af pigerne har ikke dates fordi drengene ik vil eller tager piger fra andre skoler. Så lige nu er vi en gruppe med 8 piger som ikke har dates. og jeg må godt nok indrømme at jeg er ret ked af jeg ikke har nogen date! fordi jaaa, det er bare møg surt! Jeg har en bus jeg skal med og det er med mine rigtig gode venner og mange som er på den bus har ikke en date. Men jeg vil til prom - for jeg vil gerne ha den oplevelse, men det er stadig møg surt! og det går mig rigtig meget på.... så lidt trist for tiden er jeg! Hvis jeg er heldig kan de nå at ændre sig.... men vores prom er først i juni, men vi bliver nød til at bestille party bussen nu ... så vi må se hvad der sker!

Jeg har fået mine karaktere for halvdelen af det her kvartal... Mhh hvordan det ser ud, det ser fint nok ud... Historie er ikke så pænt som de plejer, fordi det var helt umligt at komme hjem efter alt det der har lært. For jeg har ikke været der når min lærer har snakket i timerne så kan man kun faile sine prøver fordi hun ikke bruger bogen.. Så den klasse skal jeg lige ha hivet op.. Historie og biologi er mine hårdeste klasser, men jeg er 3 procent for at have et A i biologi så det er jeg glad for. Resten af mine karaktere er fine nok nogle lidt højere end andre. Så det er fint...

Min uge har været meget god. Mandag efter skole, tog jeg hen og fik manicure med Sarah. Eller det er sådan noget gel agtig noget, så det bliver der i 2 uger det er vildt smart! Om aftenen tog jeg til Drama og sagde til dem jeg ikke havde tid til at gøre det mere - og det var nu okay med det. Så ikke mere drama til mig, og det er rigtig rigtig rart!!!
Tirsdag , tog Carla & Cara og jeg til Dicks (sports butik), skulle ha købt nogle ting til lacross,og efter spiste vi aftensmad ved panera bread og senere på aften var jeg sammen med nogle af pigerne fra kirken, det var rigtig hyggeligt. Kender dem ikke rigtigt, men vi snakkede bare :).
Onsdag tog jeg bare hjem efter skole og om aftenen tog jeg i fitness centret med Sarah.
Torsdag havde vi lacross pasta dinner. Hvor vi kom og spiste, nogle forældre var der, det kostede så penge også går overskudet til drenge og pige lacross holdet. Det var hysterisk morsomt! tror at lacross bliver meget bedre end fodbolden. Min veninde Alexa gav mig et lift, så det var suuuuper..
Men torsdag aften sad jeg oppe til klokken 2 om natten og lavede lektier, fordi jeg havde et projekt og en historie opgave. Så fredag var jeg over hyper , gik igennem skolen, men da jeg kom hjem fra skole crashet jeg. 4 timers søvn er alt for lidt! Så tog mig et nap.. og senere på aftenen kørte, Denise, Sarah, Evelyn, Mary & jeg til min ynglings cafe, men så var den lukket! vi fik pandekager et andet sted, som var møg dårligt, vi stoppede forbi mac donalds, fordi de har de her shakes som er vildt gode som jeg ville prøve. Efter endte vi hos Mary, men de var alle sammen enormt trætte og kedelige så vi blev smidt ud og Sarah & jeg gad ikke bare gå hjem hver for sig. Så hun tog hjem til mig og var her til klokken 1...
Lørdag gjorde jeg rent og om eftermiddagen tog sarah, carla og jeg ud til det her sted med tubs. Hvor der er forskellige baner også har man denne her kæmpe "badering" også suuuuser man ned , vildt sjovt!! så vi var der i 2 timers tid.. Efter købte vi ind til cookies,også kom evelyn hen til hos hjemme hos mig.. også lavede vi aftensmad og var der bare. Også kom Denise efter arbejde..
Meningen var så vi ville til Sonic, som er det her sted hvor de har mad og drinks osv. Så man sidder i bilen man kan ikke gå ind, også kommer de ud med maden på rullerskates.. har aldrig været der så jeg ville derhen. men så måtte jeg ikke tage ud!! ARHHH..
Så vi endte hos carla...

Idag (søndag) har jeg været i kirke, vi har nu ændret tiden , en time frem - så 5 timers forskel indtil i skifter derhjemme... Langt indlæg.. husk spørgerunden er stadig i gang :)!

No comments:

Post a Comment