Monday, April 25, 2011

ferie, ferie, ferie,slap nu af du har fri og syng en glad melodi...

Jeg tror ikke vores april break kunne komme på et meget bedre tidspunkt! Jeg er godt træt af skolen og har ingen motivation. Så jeg nyder min ferie fuldt ud og har haft planer hver eneste dag siden ferien startede.. om jeg får slappet af? Det gør jeg da ihvertfald også og ja jeg synger også en glad melodi hist og her....
Som jeg har skrevet i mine andre indlæg skifter vejret jo hele tiden - så hver anden dag regner det og dagen efter er det omkring 18 grader.. welcome to New England baby...
Lørdag - jeg tror i mall med Steve, Scott & Monica - alt for mange mennesker som synes de skal tage ud at shoppe en lørdag eftermiddag men det var rigtig hyggeligt og efter tog vi ud at spise.. Selvom ingen af os dater, var det på en eller anden måde en date baaah så double date uden nogen betydning... Så det var rigtig sjovt og hyggeligt. Senere på aftenen tog jeg op på skolen med mine forældre for at se skolens musical " A chorus line" & ja det var den hvor jeg var med i starten. Det var gået hen og blevet rigtig godt, de gjorde det alle sammen rigtig godt ! Og det gør det hele lidt sjovere når man kender dem som er med.
Søndag - prøv at gæt hvad jeg lavede om  morgnen??? hvis du sagde kirke, så svarede du rigtigt på mit spørgsmål.. ved 1 tiden blev jeg hentet af Evelyn og Denise også kørte vi til Starbucks, da Sarah havde en lille overraskelse for dem... Hendes kæreste Peter, (som faktisk er fra Danmark) er kommet herhen over ferien.. og alle troede at han ville komme onsdag, men han kom lørdag, så det var en lille overraskelse, så de fik jeg lige et chock at starbucks, hahahha.. efter kørte vi hen til skolen også så vi "A chorus line" og ja det var lige så godt som dagen før ! Efter kørte vi hen og overraskede Luke, også kørte vi hen og overraskede Mary, da hun var på arbjede, hun arbjeder på On the Border (mexicansk restaurant) så jeg fik mig noget mad der... Efter chillede jeg lidt med Steve og senere på aftenen , ville Denise & Evelyn ud at spise så tog med dem, og efter tog vi hjem til mary.. Så goood dag!
Mandag - Carla, min værtsmor & jeg drog mod New Haven. New haven ligger ca. 40 minutters kørsel fra mit hus.. Det er hvor Yale College ligger, business osv foregår dernede. Men Emma vores veninde vi mødte på Niagara Falls turen som vi genforsynets med på Hawaii mødtes vi med. Da hun bor i staten New York men tæt på grænsen til Connecticut, var halvvejen New Haven.... så først spiste vi lækker frokost . efter tog vi en tour på yale, hvilket var meget sjovt at se. nogen der har lyst til at betale for mig der får min uddannelse der hahah? Efter tog vi et smut på starbucks og forbi forzen yogurt som er en slags is, men sundere, simpelthen så lækkert! vi tog et smut forbi urban outfitters også måtte vi desværre sige farvel til Emma. og det er sidste gang jeg vil se hende - og jeg har kun mødt hende 3 gange, men vi er blevet rigtig tætte og det føleses som om jeg har kendt hende, hele mit liv. Så det var rigtig sørgeligt da vi sagde farvel på tog stationen. men med et håb om vi vil mødes når vi kommer hjem, da hun jo kun bor i Finland.


Senere på aftenen tog jeg med Carla & Sam ind og se Limitless kan jeg godt anbefale at i skal tage ind at se... eller jeg ved nu ikke om jeg synes den var god, eller dårlig. men den fik ihvertfald mig til at tænke over nogle ting. Såååå.. ved nu ikke om den er kommer ud derhjemme endnu.

Tirsdag - slappede bare af og tog i mall med min værtsmor. Hun vil ha' en ipad så hun fik købt sig en - bahah ipad 2 er vildt fed! også fik jeg snakket med dem om hvis jeg skulle købe en macbook herhenne, og det kan godt betale sig. Så håber jeg får fingrene i sådan en, inden jeg drager hjem ad - den de er meget billigere herhenne.. Senere på aftnen tog jeg til New Haven med Carla, Evelyn, Mary, Sarah, Denise, Peter & Luke - så det var rigtig hyggeligt.. Jeg blev og sov hos Mary :-)..
Onsdag - chillede lidt rundt med Mary også kørte min værtsmor og jeg ned til New haven igen hvor hendes college er. Først tog vi ud og spiste frokost på panera med min værtsøster Sarah og hendes room mate og min værtsmor. Hun tour rundt på skolen ca. 3 gange om ugen, så vi fik en tour med en masse andre juniors som kigger på skoler. Så det var meget sjovt at se - dog ikke et sted hvor jeg ville gå. Men rigtig amerikansk college :-)! vi så, hendes lejlighed, ret stor faktisk. så hun deler værelse med en pige også deler de bade værelse også deler de stue og køkken med 2 andre piger. Så det er altså luxus at man har det!
Onsdag aften chillede jeg bare med Steve, og vi så the hangover hahahaha. Den film forblir min ynglings film!
Torsdag - tog hjem til Carla om morgnen så lavede hun morgen mad for mig LÆKKERT! Jeg troede at det var dejlig varmt udenfor, så tog da bare shorts på og en stor trøje og solbriller. også kommer jeg ud og det er møg hammrende koldt og det blæser ej hvor fedt! Resten af dagen jeg lavede jeg bare ingenting! Senere på aftenen ringede Carla og spurgte mig om jeg ville ta med hende ud på en club ( som er for vores alder) .. da en former exchange student er tilbage for at besøge og han er 20. så han ville tage afsted med hans venner og køre os. men blaa som sædvanligt, planerne bliver altid lavet om i sidste øjeblik herhenne! Så klokken 10:30 fandt vi ud af vi ikke skulle ud, men vi kunne tage med dem til en fest fra folk fra skolen. Men jeg tager simpelthen ingen chancer herhenne når det kommer til fester og alkohol osv.. Da jeg skal ikke sendes hjem pga det! Så vi blev bare hjemme og chillede..
Fredag  - Denise kom og hentede mig om morgenen også skulle vi køre en af hendes venner til New Haven, ja 4 gang i New haven på en uge! BAAAM! men vi skulle ud til 2 outlets, så det var på vejen så det var ikke et problem. Vi mødtes med Carla & Evelyn dernede. Også fik vi shoppet første outlet var ikke sååå fedt, men stadig meget godt. Vi kørte så hen til det andet, hvor jeg lige fik dræbt mit kort ): ' men der var altså noget amerikansk tøj jeg vil ha herhenne, som jeg har ventet på de sidste 8 måneder - så det skulle altså blive købt nu når jeg var dernede! Efter om aftenen tog jeg i kirken til en påske koncert, det var meget meget lang og nogle gange kedeligt. men det var meget sjovt at se. Carla sang så da jeg sad oppe på balkonen kunne hun kigge op og sad og gav mig blikke i 2 timer - det var hysterisk morsomt! jeg tog hjem, men bestemte mig for at sove hos hende. Sååå blev der og sov.
Lørdag - De første 2 timer af min lørdag brugte jeg på at prøve at få mig sammen til at skrive min historie opgave. jeg kom endelig igang og fik skrevet en masse. jeg tog mig en pause og gik ud og fik mig en slushi, som er lidt ligesome slush ice , men som bare er meget bedre. men du betaler 80 cent for en, så det er ca. 4 kroner WUUHu. gav mig energi og fik skrevet noget mere. også stoppede jeg.
Søndag - HAPPY EASTER! tog i kirke klokken 7;30 imorges baaah alt for tidligt. Men som sagt Carla var der og denne her gang sad hun overfor mig og sendte mig blikke igen.. Så det hjalp lidt. Efter tog jeg bare hjem and took a 3 hour nap! Soooo nice. vågnede op og solen skinnede og det var 20 grader udenfor. men så gik solen væk og det regnede nogle gange. Men familien kom over omkring klokken 2 og vi fik lækker mad. Sad bare og snakkede med familien.. og da min søster Sarah, så kom over, spiste vi dessert og Sarah & jeg gik ud og fandt påskeæg, som påskeharren havde gemt. Jeg bliver aldrig for gammel for egg hunting!! og efter fik jeg en kææmpe kurv med påskeæg og en af dem var svampebob WUUHU også fik jeg en gave fra mine værts forældre som er en slags billed ramme der siger 2011 og det er graduation year for min værts søster og hun fik det samme og det er mit år for mit udvekslings år, så det var rigtig sødt af dem !
Såå en hyggelig dag jeg har brugt med værts familien.
Jeg har haft en fantastisk god ferie. Jeg har lavet noget stort set hele tiden!!
så nu er det desværre tid til skole i morgen tidlig. også har jeg 2 måneder skole tilbage , min sidste ferie herhenne. Håber i alle har haft en god påske! Også glæder jeg mig bare så meget til klokken 6:10 imorgen tidligt hvor jeg skal stå op. WUUHHUU....

No comments:

Post a Comment