Monday, May 9, 2011

PROM!

 Sarah & Jeg
Alex & jeg

Flere billeder skal nok komme på picasa, og der kommer også flere ud på facebook

Dagen var kommet. D. 29 April og det er tid til min store amerikanske oplevelse – PROM! Jeg vågnede op til stålende solskin og blå himmel. Alle pigerne i skolen rendte rundt uden makeup og var sloopy hvilket betyder at de rendte rundt i sweatpants eller yogapants .Dagen i skolen var nu ikke så hård, havde lige 2 prøver but whatever kom igennem dem. Klokken 12:30 fik jeg lov til at forlade skolen sammen med en masse andre børn fordi min mom havde underskrevet en gul seddel fra kontoret. Denne seddel var kun for os som skulle til prom. Min mom kom så og hentede mig også kørte vi hen til denne lille hyggelige blomster butik og hentede Alex’ blomst og efter vil jeg ha mig en is kaffe fra dunkin dounuts da jeg var møg træt og skulle ha noget at køre på de næste 12 timer.


Jeg kom hjem og gjorde mig klar. Da Denise havde fri fra skole kom hun over og begyndte at ordne mit hår og lidt efter kom Evelyn og holdte os med selskab. Efter en times tid var mit hår næsten færdigt og jeg begyndte så at ligge min makeup. Lidt efter kom Peter & Sarah over og Sarah hjalp med resten af min makeup og ordnet lidt af mit hår også færdige gjorde Denise mit hår. Carla kom over lidt efter også tog jeg min kjole på og stressede rundt for at få pakket alle mine ting.

Vi gik ud i min baghave og tog billeder og lidt efter kom min værtssøster Sarah og hendes veninde forbi og tog billeder.

Så sagde jeg farvel til pigerne og Peter også kørte min mor mig så hen til en pige der hedder Kellys hus hvor jeg så mødtes med Alex og alle de andre. Først gav Alex & jeg hinanden blomster .det hedder cogage. Efter tog vi billeder og billeder... og efter tog vi en masse billeder med resten af vores gruppe og vi tog billeder og vi tog billeder. Efter fik vi lagt om længe sat os ind i vores party bus vil tro vi var omkring 20 mennesker. Der var ikke rigtig nogle af mine ”tætte veninder” kun Shannon og nogle af dem kendte jeg sådan lidt og resten kendte jeg slet ikke. Men ja det var fint nok . Vi hørte høj musik men det var lidt akavet i starten, men det var fint nok. Vi ankom som den aller sidste bus til ”the toast” .. Der var biler over det hele og mennesker over det hele. Vores bus kunne ikke køre ned og droppe os af hvor cirklen var hvor vi skulle gå. Så vi måtte gå derned. Og jeg vil seriøst tro der var omkring 500 mennesker ikke for at overdrive. Alle os 200 som skulle til junior prom, venner fra skolen , venner fra andre skoler, forældre og søskende. Og vi tog billeder igen og igen og igen. Render rundt og siger ejj hvor er din kjole bare flot, og ejj hvor er din kjole bare flot og ejj hvor ser du godt ud og tager billeder og tager billeder så ens ansigt nærmest bare har et fake smil. Også snakker man lidt. Så fik vi alle sammen et glas med noget, jeg ved ikke hvad i. Også blev der sagt skål for en god aften. Alex og jeg tog billeder sammen med nogle så det var med vores venners date, men lidt efter splittet vi op.. Så sagde de at nu var det tid til at gå rundt i cirklen.

Jeg ved ikke om det er noget alle skole gør, men det er noget min skole gør. Der er denne her vej i Rocky Hill som bare har de mest sindsyge huse og for enden er der en cirkel. Så det er en tradition på vores skole at alle mødes der, og det er også for at folk fra skolen kan komme at se hvordan man ser ud.

Så imellem de her 500 mennesker skulle jeg prøve at finde Alex så vi kunne gå rundt sammen. Endelig fandt jeg ham! Også går man så en runde rundt i en cirkel på sin date hvor en photograph tager billeder af hvert par. Også vinker man farvel til alle. Også gik vi hen til vores bus så vi kunne smutte før alle forældrene og alle de andre forlader stedet.

Også var der PARTY i bussen! Vi hørte højt musik og folk gik amok i vores bus. Vi havde ca. 40 minutters køresel. Også ankom vi til The Aqua Turf!. Hold da op det var flot! En kæææmpe have med en sø en masse springvand, det var simpelthen så flot.

Vi kom ind og blev krydset af og vi satte os ved vores bord også gik Alex & jeg op og fik taget et profsionel billed. Vi sad med Cara, hendes kæreste, Monia og hendes date som var Alex ven, en af mine venner der hedder Nick og hans date som også var Senior også en anden pige og hendes date. Så det var fint nok. Så vi var halv senior og halv junior gruppe, så det var meget sjovt. Cara havde spildt på hendes kjole til the toast også væltede hun et glas. Også væltede jeg et glas men ingenting skete heldigvis! Også efter spildte Monica et glas udover hende og Cara. Så pludselig begyndte drengene at råbe og skrige. Og det fik de lavet sjov med de næste 30 minutter. Først fik vi en salat og brød. Efter fik vi en pasta ret, jeg har ingen ide om hvorfor vi fik den. Også efter kom vores hovedret, og jeg var slet ikke sulten! Det var en kæææmpe portion, kylling med en slags kartoffel mos men bedre end normal kartoffel mos. Vi havde forskellige valg muligheder for vores hovedret. Også satte dj’en igang i en leg, også fik han alle ud på danse gulvet.

& ved i hvad. Amerikanske børn skal lære at danse. Nogle af dem dansede simpelthen så ulækkert, at det var umodnet. Det en meget ekstrem form for grinding. Jeg var ved at dø af grin det var simpelthen så latterligt. Men jeg havde det nu meget sjovt! Og det var sååå møg varmt også dansede vi for ca.3 timer. I mellem tiden fik vi vores dessert som jeg slet ikke fik rørt. Og da de så fik annonceret hvem der var blevet kåret til Queen and King og hvem der var the court, var det tid til the slow dance. Og bah hende som vandt Queen det var en joke.. jeg fik ikke en gang kåret da jeg ikke helt var oppe på dupperne.. Lærene havde stået og holdt øje med hvordan folk dansede og fik djen til at skifte musikken engang i mellem hvis det gik over deres grænse. Så musiken var bare dårligt den sidste times tid!

Så vi smuttede efter Queen & King og havde fest i bussen. Alex mor kom så og hentede os også kørte vi hjem og skiftede tøj hos ham også kørte hun os hen til en pige som hedder Sabrina som havde et After party.. og nøj det var kedeligt! Jeg er seriøs det var møg kedeligt og alle sad bare og stenede. Og pludselig knækkede hendes ping pong table i to også blev hun sur og hendes mor blev sur. Og 20 minutter efter blev vi nærmest smidt ud af hendes hus. Vi havde dog ringet til Caras mor før tid og sagt at vi gerne ville hjem fordi det var så kedeligt. Så kom vi hjem til cara . Altså mig, Alex, Cara og Cara’s kæreste Tyler. Så spiste vi natmad og snakkede og jeg tog et bad for at få alt mit ulækre hårspray ud af mit hår. Også var klokken næsten 4 og vi satte en film på også faldte vi alle i søvn 20 minutter efter filmen startede. Og fik sovet 4 timer!

Så prom var faktisk rigtig fedt og jeg glæde rmig bare rigtig meget til senior prom! På trods af vores akavet bus og djen ikke var fantastisk og at vores after party var dårlig var den en sindsyg god aften og jeg havde det rigtig sjovt! Det hele går lidt ud på at man dresser up og ser godt ud og har tonsvis a makeup på og høje stilletter (mine var dog ikke høje) dit hår er helt vildt og din kjole er møg dyr. (var min dog ikke) hihih.. jeg prøvede at komme igennem så billigt som muligt som jeg så også gjorde. Men ja det var en rigtig fed amerikansk oplevelse!!

No comments:

Post a Comment