Monday, May 9, 2011

american experience

overskriften siger american experience ... og ja jeg har haft mange amerikanske oplevelser og jeg har stadig en masse tilbage selvom jeg kun har en måned og 3 uger tilbage herovre.. men ja der er nu mere jeg har oplevet den sidste uges tid...


min sidste uge har nu været meget god. med både opture og nedture. Lørdag tog jeg til en lille by der hedder mystic med mine værtsforældre og min værtssøster.. vi checkede in på et hotel og efter cyklede vi ned i byen "Mystic" hvor vi shoppede (jeg købte ikke noget ) og vi spiste frokost. også cyklede vi en lang tur! Det var simpelthen så rart at komme ud at cykle igen, kan slet ikke vente med at komme hjem og cykle hahaha.. men min muskler gjorde bare så ondt da jeg ikke har brugt dem i så lang tid... Da vi kom hjem tilbage var den allerede 8. og jeg var møg hammrende træt efter min 4 timers søvn jeg havde haft aftenen inden.. så jeg slappede bare af på vores lækre hotel værelse. lidt senere på aftenen tog vi ud og spiste aftensmad. også sagde jeg godtnat og det er bare ikke meget bedre at få 11 timers søvn i en kæææmpe hotel seng man har helt for sig selv, med lækre hovedpuder !! søndag stod min værtssøster og jeg sent op. da vi endelig kom ud af døren cyklede vi ned til denne her lille hyggeligt morgenmads restaurant og jeg fik lækre amerikanske pandekager namnam! da vi var færdige, hoppede vi op på vores cykler igen og efter 10 minutters tid, faldt min søster på cyklen og slog sin arm. vi måtte så sætte cyklerne på bilen og droppe resten af vores planer og køre tilbage tæt på rocky hill og tage på hospital for at få hendes arm checket da det ikke så godt ud... så sad jeg der søndag eftermiddag på et amerikansk hospital imens det er 22 grader udenfor fedt! men jeg fik da lavet lektier.... men så fik jeg da også oplevet et amerikansk hospital. hendes arm var dog ikke kommet slemt til skade hun må bare ikke køre i bil og skulle ha den i slynge i en uges tid..
resten af skole ugen var nu meget normal... en masse prøver, og kedelige lærer, alt for tidlige morgner, umodne amerikanske børn, en helt normal skole dag for Josephine..... Torsdag havde vi en kamp hvor vi vandt 12-1 og jeg spillede meget mere end jeg gjorde sidste kamp så det var suuuuper :-). jeg havde det nu også meget sjovt ude på sidelinjen hehe.
Nå mere skete nu torsdag.......

Jeg var nu egentligt bare sur lige så snart jeg kom ind på skolen, da jeg var blevet uvenner med en af mine venner over noget latterligt noget.. og normalt er jeg aldrig rigtig sur herhenne men jeg var møøøg sur hehe.. (har man vel lov til nogle gange) i min 4 period har jeg studyhall hvor jeg laver lektier, ,eller fjoller rundt. det kommer an på hvor jeg sidder henne på skolen. men jeg er altid sammen med en af mine veninder som hedder Sushmita i denne her period.. Vi havde så valgt at gå på biblioteket da vi begge havde lektier for på computern. På min skole må man ikke ha' sin mobil fremme på noget som helst tidspunkt, ikke en gang når man har lunch, eller når man har studyhall, jeg ser lidt studyhalls om et frikvarter... og så dum som jeg var tager jeg min mobil frem inde på biblioteket hvor den sureste mand er! og pludselig står han lige ved siden af mig og kigger på mig imens jeg sidder og smser. flot josephine, flot.... også siger han; can I have your phone right now!. bahhhh jeg var sur... og nogle gange tager nogle af lærene dem bare også kan du selv komme efter skole at få den. meeen næææ nej. den søde udvekslingsstudent Josephine får taget sin telefon og han sender den på kontoret. Bah det her gjorde bare ikke min dag meget bedre, eftersom jeg var godt sur fra morgenstunden... nååå kom igennem resten af dagen indtil min 8 period hvor jeg har fransk og vi havde en prøve som kun tog halvdelen af klassen så jeg spurgte så min lærer om Carla og jeg kunne gå på kontoret for at spørge dem vdr min mobil...

Vi gik så ned på kontoret og jeg kunne først få min telefon tilbage når en af mine forældre ville komme at hente den. BAH!!!! første gang jeg får taget min telefon også kan jeg ikke en gang få den tilbage sidst på dagen.. nååå.. gik så hen til mit locker med Carla for at hente nogle ting. Så nogle af vores venner havde klasse lige ved siden af mit locker og de laver altid mad i den klasse. Så min veninde kommer ud og spørg om vi vil ha noget af det kylling de vil ha.. vi siger ja, da dagen inden havde jeg fået kager fra klassen haha... Deres lære ser vi kommer ind og hun hører at vores veninde Lisa spørg om vi vil ha noget kylling. vi står og snakker med en masse inde i den klasse.. også går vi ind i køkkenet og prøver deres kylling og åbenbart spiser de aldrig maden i den klasse og nogle af dem fra deres klasse kommer så ind og snakker med os. og Caras kæreste render rundt i min lacrosse trøje ind og ud af køkkenet og ind i klasse lokalet. pludselig kommer deres lærer ind og råber af Carla & jeg: Hvad laver i piger herinde, i kan ikke bare komme og spise vores kylling og blablabl. vores veninde Lisa begynder så at råbe af læren og nogle af eleverne kom ind i køkkenet. også beygnder læren at råbe og skrige og spørg om vores navne, så hun kan skrive os op så vi kan få detention... og hvem vores lære var... så vi gik op og fortalte vores fransk lære det hele og hun forstod os godt og sagde at hun ville gå ned og snakke med den lære.. BAAAAH jeg gad bare ikke ha detention for at spist kylling sikke en møg dag!! synes ikke en gang det er fair når hendes klasse invitere os ind og hun ser os gå ind.. hun kunne ha stoppet os noget før..

fredag blev jeg så kaldt ned på kontoret for at snakke med en af kontor menneskerne også fik jeg åbenbart detention pga min mobil. og min mor havde hentet den fredag morgen så det var fint..

og her sad jeg onsdag og skrev på min blog på en kommentar at jeg ikke havde fået detention også får jeg detention for noget jeg har gjort dagen efter. flot..... det er ikke jorden undergang, men nu får jeg da også oplevet det. Så 45 minutter efter skole imorgen , så endten kan jeg lave lektier, eller bare sidde og kigge ud i luften....

men det ser ud til Carla og jeg ikke får noget for at spise kylling da vores lære snakkede med den lære. men hun er stadig godt sur på dem. Men vores fransk lære prøvede at forklare hende at vi var udvekslingsstudenter og brugte det som en undskyldning hahah.. vi gik egentligt bare ud af klassen og grinede af det... så har jeg da også fået oplevet det!

1 comment:

  1. Ja! Ja! Josephine,
    Rules are Rules, and that is it.
    Strange, that I the other day touched the subject detention?
    Why don't you bike to school, that will keep your "bike-muscles" greased.
    Now we only think of Lucas confirmation on Sunday, will miss you.
    Be good and stay out of trouble.
    Love,
    FF

    ReplyDelete