Tuesday, May 10, 2011

New York

Naa nu er endnu en uge begyndt og idag er det tirsdag - jeg havde min detention igaar. det var ikke slemt, jeg sad egentligt bare og gloede ud i luften og lavede lidt lektier og foer jeg vidste det var de 45 minutter gaaet og jeg kunne smutte til lacrosse practice. vi var omkring 7 mennesker derinde, og ja det var nu fint nok - ihvertfald ikke jordens undergang og jeg skal nok opfoere mig ordenligt bare rolig , I'm not turned into a bad person over here...

Loerdag stod jeg op omkring klokken 7 og gjorde mig klar. Nancy, Carla, Sam & en former exchange student kom og hentede mig ogsaa koerte vi hen til Rocky Hills raahus hvor en bus sad og ventede paa os. De naeste 2 en halv time brugte jeg paa at snakke og hoere musik. og da klokken havde slaaet 10:30 koerte vi ned af 5th avenue. Gule taxa'er, store flotte butikker og en masse mennesker, solskin og 20 grader WWELCOME TO NEW YORK BABY! Jaa idag skulle jeg tilbringe i New York.
Nina fra sweiss og Adline fra Tyskland var kommet med os, og Ninas vaertsmor. Saa vi sagde farvel til "de voksne" ogsaa satte vi gang i vores lille tur vi havde planlagt. vi gik hen til Times square, sidste gang jeg var her var 8 aar siden !! VILDT! ogsaa fandt jeg Toys R' US butikken som er noget af det eneste som jeg husker fra min tur til New York jeg havde med min mor, Lars, & Lucas 8 aar siden.
Efter havde vi 15 minutter subway koersel ogsaa ankom vi til vores destination. Vi ville gerne hen til Liberty Island & Ellis Island, men da vi saa hvor lang koen var, ombestemte vi os.. Vi skulle ihvertfald staa i koe i godt 2-3 timer, saa planerne blev lavet om. Vi begyndte nu at gaa hen til Brooklyn bridge som tog os omkring 20 minutter, saa det var en dejlig gaa tur, med min converse som gnavede sig ind i min fod AVV AVV... vi gad dog ikke gaa over the bridge. Vi begyndte saa at gaa ind mod China Town, hvor vi shoppede lidt.. Klokken var allerede ved at vaere 3 saa vi tog subwayen op til downtown igen. Carla & Nina ville gerne hen paa den her Sweis restaurant, men da vi kom derhen var den lukket. Heldigvis var det godt taet paa vores naeste stop. Museum of Modern Art ogsaa kaldt MoMA.. I starten var jeg ikke helt saa begejrstret for at vi skulle derind, men da jeg fandt ud af jeg kom ind gratis og gik mig en runde paa 2 salen. synes jeg nu det var meget fedt :)!!! noget af den kusnt sagde mig dog ikke noget, men meget af det var meget spaendende, saa det var fedt at opleve!
Efter gik vi tilbage til denne her restaurant og vi fik laekker Cheese Fondue, som vi delte og til dessert fik vi chokolade fondue NAMNAM!!! Vi smuttede hurtigt hen til Time Square igen, da det altsaa er meget anderleds naar det er moerkt og alle lysene er ude osv.. desvaerre var det ikke moerkt, men man kunne fornemme det hele lidt bedre. Saa vi tog lidt billeder ogsaa maatte vi desvaerre sige farvel til New York.. jeg elsker denne her by og  nu er det anden gang jeg har vaeret her imens jeg har vaeret herhenne...

No comments:

Post a Comment