Thursday, August 19, 2010

Lidt om familien & afrejsen.

Nu har jeg skrevet lidt frem og tilbage med min værtsmor. Hun er virkelig sød!
Men min værtsfamilie består af min dad - Klaus & min mom Judi. Jeg har ikke helt styr på deres alder.. Men de har været gift i fire år. Klaus har en datter Charlotte på 25, men han flyttede til USA for ca. 20 år siden. Hvis jeg har forstået det rigtigt flyttede Charlotte med. Men lige for tiden bor Charlotte i Danmark. Så det vil sige jeg skal være enebarn!! det er underligt da jeg er vand til mine lillebrødre der altid er der. og hos min far, er min halvsøster og halvbror der også ret tit.. Så det skal nok blive godt , men også anderleds. Men jeg har det helt fint med det :-)!! Jeg får mit eget værelse og mit eget badeværelse.. Lige for tiden er vejret rigtig lækkert derover, men det kan også blive rigtig koldt om vinteren.
Min skole starter 07:20 hverdag og har fri lidt over to.. Men jeg skal også lige nå skolebussen inden jeg skal i skole.. Okay jeg skal tidligt op ): ! Indtil jeg lige får nogle venner som har lyst til at tage mig med på vejen til skole i deres bil hihi.. Og Klaus sagde at det kun ville tage 20 minutter at gå til skolen.. Så hvis jeg skal alt for tidligt afsted, så må jeg blive en af de sindsyge udvekslingsstudenter, der cykler i skole.. Ej det tror jeg ikke kommer til at ske..
Som jeg skrev i mit sidste indlæg skal min familie flytte til Januar, så måske skal jeg have en ny familie. Jeg ved ikke helt endnu, de virker så søde! men nu må vi se når jeg kommer hen.
Jeg skal gå på Rocky Hill High School, der gå ca. 750 elever, det er en af de mindre High Schools. Da der er mange hvor der går over 2.000 - er nu ret glad for at der ikke er så mange, så bliver det måske lidt lettere at få venner og ikke helt så uoverskueligt i starten. Men jeg skal gå på skole med to andre udvekslingsstudenter.
Sam fra Bangladesh & Clara fra Sweitz. De bor hos mine forældres bedstevenner - Nancy & Rick. Nancy er min area rep. dvs hun skal ringe til mig en gang om måneden for at høre hvordan det hele går og om jeg har det godt. og jeg vil tro det også er hende der skal hjælpe mig med at finde en ny familie hvis der sker noget.. Men fordi hun er så gode venner med min værtsfamilie kommer jeg nok til at se meget til hende :-).. Jeg har ansøgt Sam og Clara på facebook. skrev hurtigt med Sam og jeg skal vidst mødes med dem inden skolen starter.. Det håber jeg! så har jeg bare to at gå hen til i kantinen den første dag, hvis jeg er helt alene. Skrev også hurtigt med Nancy, hun virker også rigtig sød.

Men jeg ankomer torsdag morgen, til Hartford i Connecticut. Derefter skal jeg hjem og se mit nye hjem. Op på skolen og få lavet mit skema. & snakke med skolen om soccer da jeg regner med jeg skal spille det her i Fall season. Fredag skal jeg på stranden med min værtsfamilie de bor ca. en time fra vandet. Hvis jeg så starter til fodbold er der træning lørdag & søndag. så det kommer min weekend nok til at gå med. Og mandag starter jeg i skole ( det jeg frygter allermest indtil videre!) & det min fødselsdag!! Så det hele skal nok gå vildt hurtigt også med en masse nye indtryk. Så kan jeg nok godt sove om aften...

Min værtsfamilie har sagt at vi skal en tur til New York city, på ski ferie, til New york til bryllup, og meget meget mere.. Hvor jeg glæder mig til at møde dem! men på samme tid er jeg vildt spændt, det er virkelig underligt at det hele er om en uge.. Can't believe it. For et år siden var jeg ved at finde ud af hvem jeg skulle rejse med,og i år skal jeg selv afsted...

Det her er så hele USA og helt ude til højre ved siden af New York ligger Connecticut (CT)..
Så hvis i ikke vidste hvor det var. så er det der. Lige ved siden af Long Island, og New York. Det er en meget lille stat.


Her kan i så få en ide hvor i Connecticut Rocky Hill ligger henne.
Det skal lige siges fra Wiki:
Rocky Hill was named #35 in Money Magazine's 'Best Places to Live Top 100'
( Tryk på billedet så bliver det større )
Min afrejse:
Onsdag d. 25 august starter det hele!!
Men vi skal mødes i Kastrup lufthavn klokken syv om morgen!
Vi siger så hurtigt farvel til familie osv..Derefter går vi hen og cheker ind.
Jeg vil tro vi er omkring 70-80 studenter der rejser da de kun var 50 d. 4..
Vi skal flyve fra København klokken: 10:20 og lander i Frankfurt 11:50
Der efter skal vi nå flyet i Frankfurt 13:10 og lander i Washington lokal tid 15:45..
Seks timers tid forskel dvs 22:45 !! åhh lang dag.
derefter bliver jeg cheket ind på et hotel med en masse andre, kender nogle stykker som også skal overnatte.
Jeg skal nå mit fly næste morgen lokal tid 08:08 & lander i Hartford 09:26. Hvor Judi & Klaus står og venter på mig :-)!!

Jeg er begyndt at blive mere og mere nervøs der er kun seks dage tilbage og om præcis en uge, sidder jeg altså hos familien Larsen!!
Jeg har haft min første tudetur, da jeg skulle sige farvel til nogle veninder. Så nu må vi se hvordan jeg tager det på onsdag...

Skal nå en masse de næste 5 dage, så tiden kommer til at gå hurtigt...

No comments:

Post a Comment