Tuesday, August 31, 2010

My birthday and first day of school!

Det her bliver et langt indlæg...

Jeg blev vækket tre gange i nat, først af min mor, så Caro også Laura.. tre dejlige smser at få :-).. og pludselig fik jeg en sms lidt i seks. fra min savnede lillebror!! det var godt han sendte den, for ellers var jeg ik blevet vækket.. Men var glad i morges men jeg var møg nervøs!! fordi jeg havde 20 minutter før klassen starter, og hvad skal man gøre af sig selv, når man kun kender 2 elever på en skole hvor der går 800.. Ohh Kill me..

Gjorde mig klar, gik ned og spiste morgenmad.. Der lå en pakke fra Fedex og et kort. Åbnede først kortet det var fra Jud og Klaus, de gav mig en Ipod - virkelig lækkert!! det var en Jud engang købte men har aldrig brugt den.. så åbnede jeg den fra fedex. Der lå to The hills dvder.. sæson 4&5! Den ene var fra min mor og lars og den anden var Oliver og Lucas.. fandt de sidste ting og Klaus kørte mig..

Da jeg kom var skole busserne lige kørt. det så vildt ud, de kom lige efter hinanden... Rigtig amerikanske skolebusser! de ligner præcis dem på filmene... Alle gik sammen med nogen og her kommer jeg helt alene, en af de eneste blonde piger på skolen...Da jeg gik op ad trapperne kunne jeg høre drengene bag mig sige
" ohh she must be new " . ved ik hvordan de kunne se det...

Homeroom Jeg troede jeg vidste hvor mit homeroom var, men jeg stod ik på listen der hang på væggen. så spurgte en mand hvad jeg skulle gøre. Han så jeg skulle gå ind til min vejleder, gik ind og han var vildt glad igen og sagde tillykke med fødselsdagen og fortalte så at mit homeroom var i 303 fra start. men de der lister var bare ik blevet opdateret..
Jeg stilte mig ud foran for vidste ikke helt om man går ind, eller venter... men så, en gik ind så jeg gik ind. kunne så høre nogen der sagde " that is the most wrong thing you ever could do, you do not walk into class before time".. gik bare ind og gik ud igen. i drømmer ik om hvor ubehaligt det var , følte mig helt alene..
Men Homeroom er bare hvor vi får beskeder vi fik en masse papire.. og snakkede lidt med en pige også fandt flere i klassen ud af jeg var en udvekslingsstudent, så snakkede med to andre også..

U.S.H  også kaldt social studios... Heldigvis var Sam i min klasse!! Læren gav en masse beskeder. og vi skulle lave en leg say one lie and to truths.. så skulle jeg finde på det.. de troede ikke på at jeg havde fødselsdag idag.. men det var fint. Det bliver hårdt og den her klasse kan jeg ik flytte. fordi det er noget YFU kræver vi har... Hun er dog en af de eneste lære der skriver lektier på computeren...

Photagraphy frygtede jeg ikke kunne finde rundt, men det er faktisk ret let. Vi har 4 minutter til at skifte klasser... og ja det er ligesom film igen.. Folk løber ud af klasserne, folk står og hamre på deres loockers fordi det er noget gammelt lort, folk råber, papire flyver rundt, gangene er fyldt med folk. også bliver der helt stille!! men i Photagraphy valgte jeg bare at gå hen til en pige og spørge om det var okay jeg sad ved siden af hende... fordi havde ik lyst til bare at sætte mig alene.. hun sagde det var fint. snakkede lidt med hende og pludselig siger hun " do you play soccer ? " kiggede bare på hende. sådan ehm hvor ved du dog det fra... også siger hun arh hvor træner fortalte at der ville komme en foregin exchangestudent på holdet... hun var meget sød.. det her bliver nok den bedste klasse!! det bliver sjovt.

Geometry alle bordene sad sammen fire og fire. og der var en gruppe der var tilbage. men havde ik lyst til at sætte mig derhen. gik bare hen til en pige igen og spurgte om det var okay jeg sad der. synes klassen var fyldt med små drenge og jeg mener drenge på 12.. det viser sig så at mange af dem er i 9 eller 10 klasse, men de ser mega små ud.... men anden pige kom så og joinede os. Hun var rigtig sød, hun snakkede meget til mig og var helt vild med min ring... Hun snakkede bare læren, og da jeg ikke er god til matematik er det nok en ok klasse . kan ik få det lettere. Det skal lige siges at min matematik bog er 5 cm. tyk !!

Biology satte mig bare ned... men 3 minutter efter gav vores lærer os nye pladser... hun snakkede bare... tror den her klasse bliver svær, for vi skal læse meget og jeg kender ik til nogen biologi ord på engelsk. KILL ME!! men det skal nok gå, hvis det ik går skifter jeg klasse ...

Study Hall kom ind og satte mig bare ned. og der blev ved med at komme flere og flere elever tror vi var 60 til sidst med 4 lærer. skolen havde lavet en fejl og alle var blevet sendt til samme nummer. vi flyttede så. satte mig hen til 3 piger. men de var ik så venlige. de kiggede bare på mig som om jeg var den støreste idiot........ fair nok - jer taler jeg ikke til dig..

American writters kom ind og satte mig foran to piger der snakkede og pludselig kom alle deres venner. sad i midten af en kæmpe gruppe. Virkelig ubehageligt. de sad og råbte og skreg før vores lærer kom. men pludselig spørg en af dem om jeg er ny. siger så at jeg er en udvekslingsstudent fra Danmark. også kom den igen. Do you play soccer?? så var der en masse der spiller fodbold i den klasse... så de vidste hvem jeg var igen ;)... snakkede lidt med dem også begyndte læren at snakke. virkelig nice lære! men vi fik så en side hvor vi skulle udfylde nogen ting, og forstod ikke et ord af det hele... var lige ved at tude der, havde lyst til at løbe hjem grædende ved ik hvorfor.. men så skulle vi skrive hvad vi forventede at den her klasse og læren, og om han skulle vide noget om mig. skrev så jeg var en udvekslingsstudent  grunden til det er vigtig at sige det til læren er fordi de er lidt mere large med alting ;-). plus så vil han vide hvorfor jeg ik forstod noget som helst. han kom så hen og sagde at han havde haft udvekslingsstudenter fra Danmark i hans klasser og de kunne godt følge med. sagde bare til ham at hvis det blev for svært ville jeg sige til, også ville vi se hvad vi kan gøre ved det. Da det her er en klasse jeg skal have der går ind under engelsk...

P.E kom ind og en mand sagde noget med vi skulle gå hen til siden. forstod jeg så ik... fandt så en pige jeg spurgte også var det bare fordi vi var to klasser... så satte mig med hende og snakkede i lang tid med hende. så kom vores lærer. og sagde at idag skulle vi ingenting, imorgen ville vi finde ud af loockers for gym.. og onsdag starter vi så... snakkede med hende igen og pludselig vendte en dreng fra den anden klasse sig om og spurgte om jeg var nye og der sad 10 mennesker og gloede på mig. sagde så ja, også kom en pige er du fra danmark, spiller du fodbold??
Endnu engang er allerede berygtet .... Fodbold holdets anfører var så i min klasse og kom ned og snakkede med mig. så mødte lige nogle piger fra fodboldholdet igen.. De var rigtig søde ! Pigen jeg snakkede med, sagde jeg kunne sidde med hende til Lunch ..

Lunch hun skyndte sig ned og sætte sig ned vinduet, det er åbenbart det gode sted. fandt Sam og han sad med os, og hendes veninder kom så. de blev ved med at flytte rundt. de kunne ik lidt at sidde i midten af det hele. hun fortalte så at seniors har lov til at sidde udenfor. så det gør jeg når jeg har fået migg nogle flere senior venner... men det var ik så gruppe opdelt. men det er fordi alle har lunch på forskellige tidspunkter... det gik stærkt.

French , havde fransk med Carla og resten af klassen lignede igen 12 årige børn piger. og 4 drenge i den klasse. de var vildt nørdet .... Ligesom alle de andre fag præsenteret lærene sig selv... vi skulle lave noget to og to, dog på engelsk... lavede det med Carla :).. pludselig siger læren at vi skal synge en sang. ja klassen begyndte så at synge fødselsdags sang for mig på fransk ..... sødt... den klasse skal nok blive god, kan godt lide min lærer..

Sådan her ser mit skema ud næsten hver dag og jeg har fået tre store bøger der er 5 cm tyk... og vil få flere...alle lærene har et point system vildt latterligt og hvis du ik bruger dine passes til at gå på toilettet får man ekstra point.. plus man kan lave en masse ekstra ting.. Mig og Carla mødtes med Sam . vi skulle høre hvorfor vi ik havde fået loockers også skulle jeg finde ham sports manden så han kunne følge mig ud til fodbold..hende damen på kontoret var vildt dårlig til at hjælpe!! men vi fandt selv ud af det. og Sam skulle ha lavet nogen ændringer med skeamet... der var fyldt med børn som skulle ha lavet deres om.. men han nåede det ikke før de lukket vejleder kontoret fordi de skulle til møde..

Mig og Carla gik ned og klædte om.. gik forbi 50 drenge der bare sad tror det var dem der spiller amerikansk fodbold. pludslig begyndte de at fløjte og råbe wuhu, hey efter mig og carla...

Soccer
Kom ud på fodboldbanen og en masse af pigerne vinkede, kunne genkende en..... folk så helt anderleds ud med fodboldtøj på .. vores anden træner kom så hen og hilste på mig. og Carla forklarede hun bare ville kigge på idag og se om det var noget for hende.
Kom så og alle pigerne kom og sagde hej til mig. og Carla fik så lige fortalt nogen at det var min fødselsdag.. så begyndte nogen af dem og råbe Happy Birthday... også siger trænere. okay så synger vi. så stod der 30 fremmede piger og sang fødselsdags sang for mig og efter råbte de Welcome to America.. Sikke en rar velkomst :)!! de tog sig vildt godt imod mig, og en pige sagde jeg bare kunne være med hende... Så kom min anden træner og hev mig til sidde, blev bange for om jeg havde gjort noget forkert. men han ville bare sige hej også spurgte han om jeg havde løbet hele sommeren. Men nej det har jeg ikke.. Det var ok for ham, jeg skulle bare sige til hvis jeg fik ondt...
Det skal siges at det er hedebølge her lige nu , så det er omkring 35-40 grader og jeg var helt klam efter et kvarter... vi spillede noget kamp agtig noget, og da vi var færdig brugte træneren noget jeg havde gjort som eksempel også kiggede de alle på mig og klappede..... og da vi så spillede rigtig kamp efter begyndte han at snakke om hvad vi skulle spise hvornår og hvad og blablabla.... også gennemgik han den der kamp, og sagde noget igen jeg havde gjort godt. han kom og gav mig high five..
Jeg kommer i den sygeste form og jeg ender med at få 6 pack, hvilket er klamt. da de træner sindsyg her. men jeg var rigtig glad :)!

kom hjem gik mig en tur og snakkede i telefon med min mor og Lars.. første gang jeg ringet hjem.. var lige ved at græde først, men så gik det over. men det var dejligt at snakke med dem igen :).. de er blevet opdateret på mail.... prøvede at ringe til min far men så den var halv et i danmark der, så han må sove.

Spiste aftensmad, lavede de få lektier jeg havde for, gik i bad også i seng... åbnede så gaven fra min mor og lars. det var den Marc Jacobs ring jeg havde ønsket mig :)!!

Har haft en vildt god dag idag.. og glæder mig til at komme til soccer imorgen. dog også i skole.. jeg tror det bliver hårdt i skolen og en masse lektier, men gider ik rende rundt med en masse A'er og ingen venner har. bare jeg ik dumper er det fint ;)... er ik kommet her for at få gode karaktere.... jeg skal bare holde mig okay, så de ik skal have mig til samtale...

Jeg savner min familie og venner derhjemme. og grunden til jeg bliver ked af det er fordi jeg kommer til at tænke på jeg først skal se dem om 10 måneder... men det hele skal nok gå . jeg giver ikke op ! for lige nu er jeg i godt humør.
Håber det hele bliver godt i skolen, nu kender jeg nogen i hver klasse undtaglen biologi bliver nok min hade klasse! men vi får at se....
Er glad for at alle har taget så godt imod mig ihvertfald fra holdet. så nu kender jeg lidt flere end bare 2 elever på skolen.. kan sikkert ik genkende folk imorgen...

Ville godt ha skrevet lidt om min comfort zone, men bliver nød til at sove og det her indlæg er allerede vildt langt... Ha det godt og tak for alle jeres beskeder :)!!

No comments:

Post a Comment