Sunday, August 29, 2010

RHODE ISLAND - Newport & Providence

Klokken er halv tre her, og ja jeg burde sove!!
Idag har været en fantastisk dag.

Vågnede klokken syv fordi vi skulle køre klokken otte og skulle nå i bad. min hoste var forfærdelig og min stemme var vildt underlig. Hvor jeg dog hader at være forkølet. Faldte i søvn med en god fornemelse og vågnede og havde det godt.. Jeg har rigtig svært ved at gå ned om morgen, ved ik hvor jeg skal gøre af mig selv... men min værtsmor kom så op lidt før vi skulle køre og spurgte om alt var okay og om jeg savnede det der hjemme. Selvom jeg ik havde hjemve lige der var jeg ved at tude. sagde bare ja en smule, men jeg elsker usa.. også sluttede den samtale.. Hun lavede så noget the til mig, som jeg kunne have med i bilen..

Vi skulle så have Laura fra Kina med os i bilen.. Kom med ind i huset hilste på Peter hendes far og hende mor kan ik huske hvad hun hedder også har de den sødeste hund Sam. De var ligesom alle de andre mennesker jeg har mødt meget glade for at se mig!
Laura er vidst et år yngre end mig, og bor i byen ved siden af så vi går ik på samme skole.
Der var lidt stilhed i bilen, men vi begyndte så at snakke om musik og Justin bieber, lavede sjov med ham. Fandt sange på Youtube, på min dads iphone og satte den til anlægget i bilen. Så det havde vi det sjovt med, vi kørte i to timer..

 Newport - ved ikke om i har hørt om Newport, men det er her mange rige har deres sommerhus, flotte stranden og en masse både!! Vi mødtes så med Nancy, Sam, Carla og Maya . Maya er en udvekslingsstudent fra tyskland der boede hos Nancy og Rick , det er mange år siden hun var her, hun er 24.. Carla gav mig et stort kram og vi ventede på Area rep. fra rhode island ville komme, der var sket nogle misforståelser. vi tog bussen og begyndte at gå langs vandet . Det var vildt flot og varmt tror det var omkring 30 grader. Gik og snakkede med de andre udvekslingsstudenter. Vi havde det rigtig sjovt - de har den samme humor som mig!! så vi havde det godt sammen.. Vi tog billeder og den nye ting for Nancy er at tage hoppe billeder, tror de kommer på facebook.. ligner en kujon, men vi havde det sjovt..
Vi splittede op efter en time, vi gik hen mod stranden fordi de andre kunne ik gå mere. vi badet desværre ikke, vi soppede kun.
et af de sindsyge huse var til salg - det skulle være det nye hus for udvekslingsstudenter synes vi...
Vi tog bussen tilbage til en gade hvor vi spiste frokost..
Another Carla - Hun bor i Rhode Island hos en familie med en mor, en dreng på 14 og en pige på 17. Hun har altså ik været heldig! Hun deler værelse med sin søster og det første hendes søster sagde var; jeg ved ikke tale med dig, du skal lige så godt lade vær med at prøve, jeg vil ik snakke med dig... og moren ville ikke snakke meget med hende heller... så hun gik til hendes Area rep.. og bor vidst der for tiden hun skal tilbage, men hun sagde det var hårdt. hun var rigtig sød :)! hun var også sammen med os.

Frokost Valgte at være sund og tog en salat. Det var virkelig rart med noget sundt, også kunne man vælge æble, brød eller chips. valgte æble... prøver at passe på med hvad jeg spiser.. vi ville så gå ud at shoppe vi havde en halv time, vi gik i express. Kendt amerikansk butik, de havde mange fede ting!! købte dog ik noget. jeg venter, for der er nogle bestemte ting jeg ville have her.. bagefter købte mig og Carla, altså Carla fra Sweitz jeg skal gå på skole med en is. og igen er kuglerne kæmpe.. tog en kugle med Oreos.. Åhh det var lækkert.
Providence
Det er Rhode Island støreste by... Vi kørte og parkede ved at kæmpe mall og ja det var kæmpe!! Jeg havde lyst til at shoppe amok, vi skulle mødes med alle de andre. En anden udvekslingsstudent fra Sweitz kom , hun hedder Nina.. Vi begyndte at gå ned mod floden hvor der skulle være en masse ting. Carla, Sam , Laura og Maya gik op for at købe noget at drikke, så blev med Nina. Sad og snakkede med hende. De er alle sammen et år ældre end udtalen Laura. de synes det er sjovt jeg skal være senior når jeg ik er ældre :).. Hun er vildt sød. Snakkede lidt med Nancy og hun sagde at jeg altid kunne komme hjem til dem hvis jeg savnede et TV og om jeg havde det godt idag.. Jeg sagde at det var godt at møde de andre.. og hun blev rigtig glad og sagde at det var godt, fordi vi ville se meget til hinanden. og det er jeg glad for. for vi havde det godt sammen!! snakkede lidt med Ninas hostmom.

Vi gik videre lavede sjov med noget opera de sang.. Carla er noget af det sjoveste! Vi kom hen hvor folk dansede og Lauras forældre var så kommet. Jeg var ved at blive sulten så de var så søde at købte en Rasberry scones til mig fra starbucks og fik endelig noget star bucks, fik mig min frappuccino caramel :)!! Da jeg kom tilbage var Nina og Carla gået op for at danse.. Det var vildt useriøst , mig og Laura gik også op. og havde det sjovt. en mand gammel mand kom og tilbød Laura at danse, hun sagde nej men så fik han overtalt hende. OMG!! det var vildt useriøst. gik så tilbage og pludselig kom der en mand der virkelig kunne danse ligesom Carla, og inviterede hende op til dans. Så de dansede.. hahah....
Jeg var vildt træt og vi kørte hjem da klokken var elleve.

Jeg har haft en fantastisk dag og mit humør har været helt i top!! Jeg tror alt ville ha været skrevet hvis jeg skrev lige inden jeg blev træt og inden vi tog hjem. så var det skrevet med mere energi!
Men kan se lige så snart jeg laver noget, er jeg i godt humør så det er godt!

Der er nogle ting der irritere mig, som jeg ik kan lave op på. men som er noget man skal tilpasse sig. har ik lyst til at skrive det her på, for alle kan gå ind og læse det her... men tror det er en af grundene til min hjemve..

Der kommer billeder og videoer fra idag, så har i en ide om hvad det er jeg har lavet..

Imorgen skal jeg bare sove og vi får en masse på besøg i morgen aften - mange af dem er alle udvekslingsstudenterne og deres familie også Juds familie. Så det glæder jeg mig til :)!!

Begyndte at græde her til aften da jeg læste mine forældres mail. men det var ik hjemve gråd, det var bare at jeg savnede dem. Jeg savner virkelig min familie! og savner også folk fra YFU... men det er rart at jeg kan snakke med så mange andre uveklingsstudenter.
synes selv det er nice jeg allerede kan sige jeg har venner fra Bangladesh, Sweitz & Kina. ;) har været her i tre dage. og har allerede krydset en statsgrænse ..

Håber jeg kommer til at lave en masse så alt bliver godt....... nu vil jeg sove, min klamme hoste er kommet tilbage og snøfter vildt. nu må vi se hvordan alt bliver imorgen. er nervøs for mandag..

Godnat - flere og flere fra danmark kommer på facebook, jeg er alt for sent oppe..

ha det godt alle sammen - håber i nyder det i kolde danmark. jeg render rundt i shorts og top ;)!

No comments:

Post a Comment