Thursday, September 9, 2010

Ny værtsfamilie.....

Min dag idag har været bedre!!
Kom glad i skole, da vi så havde homeroom var det anderleds og havde 45 minutter i helvede... Ja virkelig kan ikke lide det. Homeroom er normalt kun 20 minutter. men hver måned har de en dag hvor det er 45.. så alle andre timer bliver forkortet en smule... Meningen var folk skulle snakke om bøger de havde læst i ferien - ingen i min klasse havde gjort det.. Lærene var ligeglade og sagde vi kunne gøre hvad vi ville..
Det skal siges det er altså ikke normalt!! De er så strenge her med alt... Man skal være stille, folk siger virkelig ingenting, når læren snakker der er helt stille! Ret anderleds fra min gamle klasse.. Hvis vi skal på toilettet skal vi ha en seddel på at det er ok.. så hvis du går på gangene når der er time, er du den eneste, der er helt stille . Måske kommer en lære og spørg dig om du må være her, også skal du vise den seddel. Synes jeg er meeega latterligt! De har heldigvis ikke nogen dresscode på min skole.. men det viser sig så bare at pigerne har vildt korte.. og jeg mener korte.. vi går i korte shorts i Danmark. Men her, man kan se deres balder. og jeg lyver ikke...
Nå men homeroom, kom væk fra det jeg snakkede om hæhæ :).. men der er kun 6 piger. en af dem virkede sød, prøver at snakke til hende, men hun virker ik rigtig interreseret.. de andre er sådan lidt - ja ik så åbne, lige meget hvor meget man prøver og resten af drenge... tror jeg vil blive venner med dem :)..
Havde glemt jeg ik havde Study Hall idag, hvor jeg ville lave min Philosophy lektier som vi skulle aflevere. så var på skideren! fik så lavet det i Homeroom. Folk tror jeg er den sygeste nørd.. men bedre end at sidde for sig selv i 45 minutter og ligne en endnu større klovn..

Ham drengen der spurgte om min facebook i biologi som jeg er i gruppe med .. han hedder Chris.. Alle siger at jeg skal passe på, fordi han er crepy og den sygeste stalker.. Idag prikker han mig så på skulderen og giver mig en seddel hvor der står " do you wanna hang out at home sometime? " ... tænkte bare åhh neeej hvad svarer jeg til det her... Skrev bare han skulle skrive til mig på facebok.. som han så også har gjort... Men synes det var ret komisk - så fortalte det til pigerne i min gym class og folk er bare, hold dig væk fra ham :)... mega useriøst.. ved ik lige hvad jeg skal gøre med ham, for jeg har brug for hans hjælp i biologi...

I Philosophy skulle vi være i nogen grupper. Var sammen med to drenge og en pige der hedder Michelle, som hjalp Sam den første dag, så havde mødt hende. Hun er vildt sød... men hun gik så og snakkede så med drengene.. Ham den ene var bedstevenner med en udvekslingsstudent der hedder Peter som var her sidste år, som er fra Danmark. Så snakkede lidt om ham osv.. Luke som drengen hedder virkede rigtig sød :)..

I P.E fik jeg snakket med nogle andre piger, bla. en jeg har Photagraphy med. så det var meget godt, hun virker vildt sød .. hun er senior..

Spillede af lort idag til fodbold. havde glemt min bold - så min træner var ik glad for mig idag.. Og det eneste jeg kunne tænke på var hvad der skulle ske senere idag... men vi har træningskamp imorgen, håber bussen kommer den her gang også prøver mig og Carla at lave planer med nogen fra holdet på lørdag...

mit humør skiftede frem og tilbage idag i skolen.. men det var okay :)..

Ny værtsfamilie
Ja endelig må det her komme frem. Har holdt det hemmeligt i nogle dage nu..

Men min værtsfamilie skal flytte til December - og synes allerede nu det er svært at få venner, og har besluttet nu at jeg vil blive her i Rocky Hill... For jeg orker ikke engang til at skulle starte forfra med nye lære, ny skole, nye fag og nye venner... for det hele tager tid!

Snakkede min Nancy om det i fredags - det var hårdt. men meningen var så jeg selv skulle sige det til min værtsfamilie. Men kunne jeg ikke. sendte hende en sms i mandags. og vi aftale vi skulle mødes idag..
Vi tog ud på en hyggelig restaurant der er her i Rocky Hill alle snakker om den ... Nancy fik noget aftensmad da hun ik havde spist og jeg bestilte en is.. Vi snakkede om det hele igen, og om hvordan vi skulle sige det til Klaus og Jud... Vi snakkede også om andre ting. Hun er virkelig sød - og føler jeg bare kan fortælle hende mange ting allerede.. Virkelig dejligt.. Hun var glad for mig og Carla havde det så godt sammen..
Men vi fandt ud af alt.. Tog hjem og snakkede med Jud og Klaus. Jeg kunne ik selv sige det, var ved at græde, hun sagde så det hele.. det var rigtig hårdt!! De tog det pænt og havde også regnet med det..
Egentligt ville jeg håbe jeg snart kunne flytte, men tror det er bedst jeg finder en "god" familie.. Så jeg tjekker pigerne fra fodbold og andre folks huse, forældre osv ud. for at se om det kunne være et godt match. Det her tager måske lidt tid...

Men nu kan jeg snakke om det - og sprede rygtet til folk. Så måske går der 2 uger, eller 2 måneder. man ved aldrig.. Men alt skal nok ordne sig!! Men jeg har ikke måtte sige noget til nogen før Jud og Klaus kendte til min beslutning.. Er glad for at det hele er ude nu og ikke en hemmelighed :)..

Tror jeg skal passe på med for meget snak med min familie og venner derhjemme. Så begynder måske at holde mere og mere afstand... Håber det kan hjælpe på min hjemve.. Følg med på bloggen, jeg skriver ned præcis hvordan jeg føler og har det ... Det er derfor jeg beskriver så meget hvor meget hjemve jeg har.. Også fordi om et år bliver det sjovt at kigge tilbage på.. Ja jeg skriver meget hverdag , men det er derfor :)!!

Fik en god mail fra Lars min papfar idag :

Det er altså ret naturligt. Men jeg tror ikke at du får det på den måde, fordi du absolut bare vil hjem til os igen. Fordi, hvis du prøver at forestille dig at du tog hjem – bare som et tanke eksperiment – så var det hjem til dansk skole, de samme venner, den samme by, de samme butikker, de samme møbler, de samme naboer. Det ville være dejligt i en uge, men så ville du føle præcis den samme træthed omkring dette miljø som du havde inden du tog af sted. Jeg er næsten helt sikker på at det ikke er det du vil lige nu. Jeg har lidt på fornemmelsen, at du gerne vil have at alt skal være normalt nuuuuuuuuu!

Jeg vil give ham ret !! gider ik tilbage til kedelig Hørsholm. Tog herhen for at opleve noget nyt  - og nu vil jeg hjem... Nej jeg bliver her til Juni.. Det hele tager tid - jeg synes bare det hele skal ske nu. men må give det hele noget tid og tage en dag af gangen...

Mit humør er fint nu - også efter samtalen med Nancy, Jud og Klaus, alt kom frem og glæder mig til skolen imorgen.. selvom jeg ik har fået lavet alle mine lektier - men synes mødet med Nancy var vigtigere. Og det var rart at snakke med hende ...

Håber i nyder Danmark - jeg nyder USA, også selvom min hjemve gør det lidt sværer. men jeg kommer over det..

Og det hele går godt med engelsk. Jeg lærer hver dag. nogen gange i timerne lukker jeg af, hvis der er for mange ord jeg ik forstår i nogle af fagene. men at snakke med andre går fint og forstår også stort set alt, når jeg har samtaler med folk og i de fleste timer... Folk siger dog at jeg har accent. Ja selvfølgelig da! havde en sjov diskution med Chris idag - fortæller jeg om en anden dag.. Det her indlæg er allerede langt og jeg skal sove...

2 comments:

  1. Hej Josephine,

    Vi sad ved bord da vi var til det sidste info-møde i Roskilde -jeg er mor til Alexander som er endt med at komme til North Carolina. Han kom dog først afsted den 3. september, fordi vi ikke havde familie og skole. Du synes måske det er lidt pudsigt at jeg skriver her, men synes alligevel jeg ville give mig til kende, når nu jeg dagligt følger din blog. Jeg syntes det var lidt sjovt at følge med hos jer som var kommet afsted, da vi gik og ventede på en afgørelse fra YFU men derefter har det blot været af interesse for hvordan det går jer (omend vi egentlig ikke rigtig kender hinanden) :-)

    Hold op hvor er du bare sej at du kæmper videre mod en masse fantastiske oplevelser. Jeg håber du får et fantastisk ophold - og at den næste familie du skal bo hos, har et fjernsyn med en million-milliard tv-kanaler :-) og nogle søskende du kan hygge dig med.

    Og husk på - Flyvemaskinen letter mod vinden, ikke med den...

    De bedste hilsner
    Camilla Elise Hansen

    ReplyDelete
  2. Hej Jose,

    Tænk at det kan være "fedt at savne" - tænk hvis du ikke savnede - det ville måske være meget værre?? Så ville man overveje hvorfor man ikke savnede om man ikke havde noget eller nogen at savne. DU er rig Jose - du har så meget du kan savne.
    Det er dejligt at følge din blog. Kærligst Miriam

    ReplyDelete