Tuesday, September 14, 2010

polsk barnedåb & team dinner...

Igår søndag vågnede jeg op og havde et stort hul i maven..
jeg havde drømt at jeg var på vej hjem til Danmark. Det var slutningen af juni..
Jeg synes det hele var gået stærkt og var glad for at jeg var på vej hjem, men var sur over jeg ikke kunne snakke flydene engelsk.. virkelig underlig drøm... men var glad for jeg var på vej hjem. Sådan burde det ik være!!

Nå men vi skulle til Klaus' vens barnedåb. Ham og hans kone er så fra Polen. Så alle var fra Polen der var i selskabet. Kirken var røv syg for at sige det lige ud, værre end dansk kirke. Præsten mumlede og man kunne ik hører hvad han sagde fordi det rummede så meget i kirken.
Der var to der blev døbt og han byttede om på navnene. flot.. og de sang slet ikke..
Til "festen" efter fik vi polsk mad - sjov oplevelse. lad os sige det sådan...
De var meget forbavset over at vi gik klokken fire.. hvilket ville være normalt til en dansk barnedåb. men de sætter slut tidspunkt på. og mormor til barnet der blev døbt, var meget sur og chokeret.
JA det er to kulturer der mødes!! hun kunne ikke snakkes engelsk, så vi kunne ik forklare det.
Lad os bare sige det var en sjov oplevelse :-)!!

Idag vågnede jeg op og havde det ok. tog i skole havde det ok. og i USH gik det helt helt galt for mig. sad og tænkte på alt det med at flytte familie osv. fik tårer i øjne... heldigvis var klassen ved at slutte der..
Men da jeg så kom igang med de andre fag gik det faktisk helt fint blev i bedre humør.

- Efter skole havde jeg soccer, som gik godt og jeg var i godt humør..
Det var dog rigtig hård træning.. og de siger det her er niveaut for vi skal være i god form til sæsonen..nu når vi har vores første rigtige kamp imorgen..

- Abbey ( pige fra fodboldholdet ) og hendes far kom så og hentede mig og kørte os op til Alexa som holdte team dinner...
Da jeg kom var en masse kommet og der var et kæmpe bord fyldt med mad. og det her var bare snack.  Det er så sådan at seniors har deres eget bord. også resten deler et langt bord.
Da Carla og jeg er seniors havde vi da regnet med at skulle sidde ved deres bord. Men næ ... De havde da ik lavede plads. der var ikke mere plads ved det bord. Det var virkelig en ubehalige følelse man føler sig ikke velkommen.. Vi satte os så bare ned ved det andet bord og følte os ret utilpas.. Vi var begge rigtig skuffede. Da vi havde regnet med den her aften kunne få os lidt ind på seniors.. der er kun 3 juniors og den ene sad ved senior bordet.. og de to andre er vildt søde, men siger ikke så meget....
Reglen er så at seniors tager mad først. Bordet var nu fyldt med lækker mad igen!!
Vi var så ligeglade og reste os op fra det lange bord og gik bare op og tog mad.. håber de opdaget det...
Der var ret god stemning og efter havde vi det sjovt...

Kom hjem kvart over ni og har lige lavet mine historie lektier. jeg burde lave matematik, fransk og biologi. men jeg orker ikke.. det er kun historie hvor de tjekker lektier.
Biologi spørg hun mig altid og tror bare ik hun ikke forstår at jeg ikke kan forstå alle de biologi ord.. bryder mig ik om den lærer... hun spørg mig hver dag og hun får mig til at se dummere og dummere ud for hver dag..
& i matematik har vi en quiz.. men gider ik gå mere op i det, hvis det går dårligt går det dårligt. hvis det går godt, går det godt også er jeg glad...

har rigtig svært ved at slappe af lige for tiden. jeg går hele tiden og venter på at der skal ske et eller andet og jeg aner ikke hvad det er jeg venter på.. Det er vel en ny familie? & NOGLE VENNER!
Det hele er rigtig hårdt - og jeg kæmper gennem hver dag, med både opture og nedture...

Jeg håber folk snart begynder at være lidt sødere og jeg finder mig nogle venner... og folk åbner op. folk er søde til at spørge om alt er ok.. men de er ik sådan kom hang out with me and my friends this weekend...
Nu må vi se hvad planerne for den her weekend bliver og hvad dagen i morgen bringer af nye oplevelser..

Snakkede med min mor igår i en time, hvilket var rigtig rart..
Jeg har støtte derhjemme i Danmark, hvilket nok giver mig den største styrke.har ik så meget hjemve mere, jeg venter bare på noget skal komme. og jeg kan mærke på mig selv jeg er stresset. men ved ik hvorfor..

Håber alt snart bliver lettere - har snart været her i 3 uger ...

Imorgen skal jeg have taget mit senior picture, som kommer i yearbook også skal alle fra soccer holdet være dressed up. Fordi vi har en kamp imorgen - normalt har de fodbold trøjen på, ellers dresser de op.. og jeg mener dressed up! ligesom når vi går til fest derhjemme, de har højhæle på.. bliver interresant at se.. har dog ingen stiletter her, så nøjes med mine ballaerinaer :-)..

Klokken er alt for meget. godnat..:)

No comments:

Post a Comment