Sunday, December 26, 2010

Min jul i USA

Jeg havde snakket med min familie hjemme i Danmak om at jeg skulle skype med dem juleaften. Men torsdag aften ombestemte jeg mig, og havde ikke helt lyst til det. Nu ikke fordi jeg ville være bange for at få hjemve, da jeg faktisk har det utroligt godt herhenne - nu mere bare fordi det var helt vildt underligt..

Fredag morgen stod jeg op, og gjorde mig klar. Det var underligt at tænke på hvad min familie havde gang i derhjemme.. og huset ville dufte af lækker dansk julemad..Men vi satte kurs mod Stamford, hvor Chip & Rose bor (det er hvor min "dads" søster & hendes mand).. Det var meget afslappet - jeg var det eneste barn hvilket nogle gange godt kan gøre det lidt kedeligt. Jeg er altid vand til mine søskende, eller mine kusiner og fættre der er der juleaften. Men det var hyggeligt. Vi spillede kort og spiste mad lasagne, salat og en eller anden fiske pasta ret.. Vi så en god film, kan dog ikke huske hvad den hedder.. Vi udvekslede gaver . Fik $50 til Westfarms mall, rigtig lækkert...
Vi kørte hjem omkring klokken 7 da det tager over en time at komme hjem. Det skal lige siges jeg følte ikke rigtigt at det var jul! + vi har ikke noget sne..
Nå men omkring klokken 9 kørte vi til kirken, vi gad ikke gudstjenesten klokken 11. Men jeg mødte Carla, og hele hendes værtsfamilie i kirken.. Rigtig rart at se hende :-).. Og min gamle værtsfamilie Klaus & Judi var der - var også meget godt at se dem igen. Fik et gavekort til starbucks fra dem. Rigtig sødt af dem.
Men hele kirken var fuldstændigt proppet så der har været over 1500 mennesker vil jeg tro.. Der var helt mørkt og det eneste der lyste op var de levende lys rundt omkring i kirken - vildt flot!
Der var en masse sange og det var voksen koret der sang, og de har en masse profesionelle sangere..
Det va en rigtig god oplevelse at få med.. Jeg havde glemt min cykel hos Carla så jeg måtte lige smutte hen og hente den hos hende. Gik på hovedet i seng var simpelthen så træt.

Lørdag d. 25 stod jeg op og slappede af og så tv. Spiste lidt monkey bread sindsygt lækkert, skal jeg lave når jeg kommer hjem :). & drak varm kakao.. Langt om længe kom Sarah klokken 3 så vi kunne gå igang med at spise.. Jeg havde troet at vi skulle spise en stor morgenmad, men planerne blev lavet om. Så det blev frokost/aftensmad istedet.. Vi fik Skine lad os bare sige Ham, da jeg ikke kan lide ordet skinke ;) ..vi fik mac and cheese og et eller andet bønne tjuhej.. Så det var meget lækkert. normalt kan jeg ikke lide Mac and cheese, men den Nancy lavede var rigtig god.. Så lige efte vi havde spist åbnede vi gaver. Jeg havde dog den støreste bunke gaver da jeg havde fra mine veninder herovre, min familie derhjemme og min værtsfamilie...

Min værtsfamilie synes det er rigtig sjovt at købe en masse små ting, som de så siger er fra Julemanden... Så fra "julemanden" fik jeg en kæmpe svampebob bamse, og andre svampebob ting. Synes nu selv det var ret sjovt. Fra min værtsøste Sarah fik jeg en halskæde og et par øreringe rigtig flotte. Af min værtsfamilie fik jeg et gavekort til Abercrombie, en trøje fra aeropostal, nolge andre små ting. Fra Carla fik jeg et sæt med alle mulige creamer, af Evelyn & Dennise fik jeg nolge creamer og sprays fra Victoria Secret og Cara et helt vildt sejt lys ( der er en historie bag det ), fra familie derhjemme har jeg fået penge til min fly billet til Hawaii... Simpelthen så glad for! Da de er rigtig dyrt og noget af det jeg ønskede mig aller mest :)! Jeg fik mit Nikon kamera  af Lars og min mor som jeg har ønsket mig over et år nu så tusind tak! og en cardigan af Lucas og Olis.. Så det har været en god gave høst i år.. Rigtig sødt af mine værtsforældre det de har givet mig. Og tusind tak til alle jer andre betyder meget for mig!!!!!!! & tak for alle jule hilsnerne som både er blevet sendt over med posten og på mail, det betyder meget for mig!

Efter vores gave åbning, satte vi os ned og fik dessert vi fik vanille is og en eller anden pie.. Så en sjov film - så det var rigtig hyggeligt.

Så jeg har haft en rigtig god jul på en amerikansk måde !! Så det tager jeg også med mig hjem i kufferten..

Jeg havde troet det ville være hårdt for mig at være væk fra min familie her til jul. Men har nu haft det godt og ikke været ked af det... Måske er det fordi jeg er skilsmisse barn og har været vandt til at holde jul uden min mor eller far. og hvor vi holder jul tit er forskelligt..
Men som sagt har det været en rigtig god og sjov oplevelse :)..

Det er nu begyndt at sne rigtig meget, så vi har næsten snestorm, der ligger dog kun 2 cm sne udenfor, men alle panikker totalt.. Nu vil jeg skype med min far og senere snakke med min mor. Så vil jeg smutte hen til Carla her senerer så vi kan finde ud af om vi kan komme til Californien inden Hawaii så vi kan få bestilt vores fly billet.. Håber i alle har haft en god jul !!

No comments:

Post a Comment