Thursday, December 30, 2010

New York City

Igår Tirsdag tog min værtsfoældre, min værts søster og jeg et smut til NYC. Vi kørte til New Haven som tager omkring 30 minutters kørsel og efter lidt under 2 timers tur i tog.. Første gang i et tog i USA AWSOME.. Må nok indrømme jeg savner tog og busser nogle gange. Desværre var dette tog til New York ikke lige som standarden fra Rungsted til København. Jeg har været i New York en gang før, men det er vidst 8 år siden, husker ikke så meget, husker små glimt. og husker det som en god tur med min mor, Lars, og Lucas :)!!
But anyway ... Vi kom og havde hørt at sneen mængden have slået alle rekorder i New York.. Så lige så snart vi træder ud af Grand Central møder vi kæmpe sjap vandputter. Jeg kunne nu se mine UGGS ville få en hård dag.. Et hurtigt smut på Starbucks fik mig lige en latte. Klar til en lang og dejlig dag i New York. Med kæmpe mængder af sne og strålende solskin..
Vik gik til Empire State Building.. Efter 2 timer gennem security, kø, kø, elevator, kø, elevator nåede vi toppen.. Dette er noget der skal oplevelse... Jeg synes det var helt vildt fedt at stå og kigge ud over hele Manhattan, kunne spotte Frihedsgudinden, Central Park, gule taxier, ej men det var helt vildt fantastisk! Efter tog vi en taxa til Guggenheim Museum - vi fik os en god køretur gennem byen .. Det her museum er vildt fedt lavet det er rund cirkel også går man rundt, og rundt, og rundt.. Det var en meget fed oplevelse..Vi kom ud og det begyndte at blive mørk, tiden gik åbenbart meget meget stærkt DESVÆRRE..
Vi gik os en tur i Central Park, som virkelig var flot, da der var sne over det hele, folk kælkede og det blev mørkere og mørkere da vi gik derinde. I starten var der ikke nogle problemer med at gå, men på et tidspunkt begyndte det at blive meget meget glat, så vi besluttede os for at gå ud. Vi mødte flere sne mængder og sjap og sjap.. Mine UGGS havde det ikke sjovt.. Langt om længe nåede vi frem til 5th Avenue. Vi gik op og ned, og det var myldre tid og gaderne var fyldt både med mennesker og brun sne.. Da jeg havde fået et gavekort til Abercrombie ville jeg meget gerne derind - også fordi butikken på 5th avenue er anderleds end i et mall ;-).. Efter at have kæmpet os gennem menneske myldret og sneen fandt vi ud af der var over 30 minutters ventetid til at komme ind i butikken... Det blev hurtigt droppet.. en pige faldt i en kæææmpe sjappyt som var mega dyb.. Efter mine fødder var kolde og Sarahs fødder også var kolde, prøvede vi at få fat i en Taxa, men det var fuldstændigt umuligt.. Vi ville til Restaurant Street, men vi var meget langt væk... Vi gik væk fra 5th avenue desværre. også mødte jeg svampebob !! Efter gik vi forbi Radio City. og efter Rockerfeller Center med juletræet og icering.. Rigtig flot træ, men skøjtebanen var jeg lidt skuffet over - havde troet den var meget større :).. Vi gik i J. Crew new favorite store!
Jeg ville meget gerne til Urban Outfitters - vi ringede efter adressen til oplysningen, men det var ikke nogen hjælp. Så vi besluttede os for at begynde at gå tilbage til Grand Central & ud på 5th avenue igen - shoppede lidt... og lige pludselig stod der URBAN OUTFITTERS foran mig.. et hurtigt smut derind og et par nye shorts til mig... Desværre var deres udsalg ikke lige så awsome som den i København. Vi stoppede forbi en restaurant og tog noget mad med os. og efter gik vi hen og fandt toget og klokken 10 sad jeg i toget på vej hjem efter en virkelig god tur, på trods af al sneen og sjappen! Er virkelig glad for mine værtsforældre gad at vise mig New York!

Så alt i alt en god tur & mor mine sko ligner sig selv igen - så de er ikke ødelagt :-)... Må nok sige at New York er en af mine ynglings storbyer og ville ikke ha noget imod at komme tilbage.. Så dette bliver ikke min sidste tur i mit liv.. Måske for mit udvekslings år - det ved jeg ikke. Da jeg desværre ikke kan tage til en anden stat uden en voksen pga YFUS regler men sådan er det bare :).. havde regnet med jeg ville få lavet et Picasa album idag med mine billeder, men fik jeg desværre ikke nået.. Det skal nok komme..

Idag sov jeg længe for en gangskyld, og skypede jeg med min ven Bowie i næsten 2 timer - rigtig dejligt.. Efter tog jeg hjem til Carla , fik snakket med min moooar som hjalp os med at finde vores fly billette til LA og Hawaii. Efter 3 timer og godkendelse fra alle og enhver fik vi bestilt biletterne! så torsdag d. 3 tager jeg et fly til LA. Desværre har jeg kun en halvanden dag i LA, men vi kunne ik bo hos Carlas værtsøster i længere tid. og Lørdag morgen smutter jeg til Hawaii for en uge og er hjemme igen søndag d. 13 da det tager os næsten en hel dag at komme hjem.. Så tusind tak til alle derhjemme der har givet mig penge til min fly billet er jeg virkelig glad for!!
Her til aften var jeg hos min veninde Amanda. Rigtig hyggeligt. Nu må jeg smutte i seng godnat :-)..

No comments:

Post a Comment