Friday, June 24, 2011

graduation & project graduation

Nå så torsdag d. 16 startede vores eksamner. bah.... så vi kom tættere og tættere på graduation.
mandag efter min sidste eksamen havde vi rehersal så vi fik afvide i hvilken rækkefølge vi ville skulle gå og øvede at gå mandag.
Det skal lige siges at på min skole er graduation udenfor, men hvis det regner bliver det flyttet indenfor, så vi skulle øve udenfor og indenfor - og ja det tog en evig hed så vi havde også rehersal tirsdag og det tog ca. 2 timer at gå igennem det fordi alle snakkede og klagede og lærene var ikke organiseret. onsdag vågnede vi alle sammen op og det styrt regnede om morgenen, og lyn & torden... ja det så bare ikke godt ud... vi skulle mødes på skolen klokken 11 om morgnen for at øve en sidste gang. vi kom aldrig udenfor for at øve fordi det bare regnede og regnede. De havde stadig til klokken 5 til at tage en beslutningen hvis vejret ville begynde at klare op kunne det godt ende med at være udenfor, men det så trist ud. og graduation indenfor er bare ikke det samme som udenfor, fordi alle fra skolen kommer og ser det osv... og da det er indenfor har man kun 4 billetter per. graduate fordi det er antal af stole der kunne være i auditoriumet. De havde heldigvis fået sat op et kamera system og fået sat en stor skærm op i gymnastik salen hvor dem uden billet kunne gå ind og følge med. Det skal lige siges at vi var den 50th klasse der graduated i Rocky Hill High School. cool huh.

Nååå men klokken blev 6 onsdag aften d. 22 ... vi mødtes alle, pigerne i hvide caps & gawns og drengene i blå. rigtig amerikansk... Der var vildt god stemning vi stod i en af gangene da vi ventede på at gå og lavede bølge hele vejen ned af gangen, folk råbte og skreg og sang... og efter langt om længe kunne vi begynde at gå ind. auditoruimet var fyyyyyldt og folk råbte og skreg da vi kom ind horn blev truttet i og ja det var en helt fantastisk føelse..
Vi sad oppe på scenen så vi fik sagt "the pledge of allegiance"(wooop yeah den har jeg lært herovre). vi holdte et minuts stilhed for en dreng som døde sidste år i et bus uheld som var på vores årgang.. og ellers begyndte cermonien. vores class president holdte tale, som var rigtig godt og fik folk til at græde hehe.. også 4 mennesker holdte tale som er inden under rocky hills skole system.. Den person som havde 2. highest grades, skulle så op og holde tale og jeg siger ja hold da op hvor var det sjovt. hele salen grinede og alle os elever grinede endnu mere. det var simpelthen så hysterisk morsomt, tårene trillede ned af mine kinder.. og efter ham kom den person som havde 1. highest grades og det var også en rigtig god tale :-). efter kom vores skole inspektør op og holdte tale til os som også var meget god. Alle seniors kor piger sang deres sidste sang og de seniors som var i skolens band spillede også en sidste gang..
og nu var det tid.... de begyndte at kalde os ned at få vores diploma ... da jeg gik ned af trapperne kunne jeg høre Mary der skreg mit navn og mine forældre, og sarah kæreste peter som er fra danmark råbte TILLYKKE på dansk hahaha.. så der blev heppet da jeg gik ned. det tog møg lang tid, de skulle sige 157 navne men det var nu også meget underholdende, fordi jeg var i 2. række så jeg kunne se ud og nogle forædlre gik helt amok hoppede og dansede i sædet og ja det var super fedt. Da alle navnene var blevet råbt op, da det tid til at flytte vores tassel fra venstre til højre, som vi alle gjorde på samme tid også fløøøøøj alle capsne rundt i luften og vi alle råbte og skreg og krammede.

Så klokken var ved at være 9 så cermonien varede omkring 2 timer. men det var ikke slemt kedeligt, det var bare ufatteligt varmt derinde.

Jeg følte nu ikke rigtig jeg havde graduated da jeg ligesom har 3 år med gymnaise derhjemme. Men det var en suuuuuuper fed oplevelse jeg er rigtig glad for at jeg fik oplevet det!!!!


På min skole har de noget der hedder project graduation - hele skolen bliver lavet om hvor der er et bestemt tema og der er mad og aktiviteret og de gør det her for at alle får en god slutning på deres graduation dag også det ikke ender i druk et eller andet sted. Så klokken 10:30 om aftenen kom vi alle tilbage på skolen. og da vi kom ind af døren WOOOOOOOOOOW. Det lignede ikke vores skole. hele lobbyen var lavet om en et slags club, med hvide sofaer en slags launch stemning, med en DJ, og en bar ej det var vildt fedt. resten af skolen var lukket af så vi måtte danse i 45 minutters tid, det var vel fint nok. imens gik de allerede rundt med mad osv..
men pludselig råbte de at om 5 minutter ville alt blive åbnet, så jeg stillede mig hen til gymnastik salen og de åbende døren og BAAAAAAAAAM. En stor hoppeagtig borg var derinde med en rutsjebane, 2 andre opputelige ting , og 2 andre hvor man kunne "slås" og en twister pude det var simpelthen så fedt, jeg var en af de første og løøøøb bare op på den stor hoppepude og fløj ned det var simpelthen så fedt. så efter at ha' prøvet lidt af hvert og se folk slås og konkurrer. var jeg godt træt, det var simpelthen så trættende og varmt.
Så jeg gi hen til vores cafeteria hvor de havde en masse mad, vi kunne få tattoos og de havde en photobooth maskine så fik taget nogle billeder. da klokken var 1 var det tid til hypnotisering.
så vi gik alle sammen ind i auditoriumet også alle dem var ville være frivillige skulle så gå op og hypnotiseren lavede nogle triks på os også valgte han så hvem der skulle op på scenen og mon ikke jeg blev valgt!!!!
Så gik vi igang i starten virkede det ikke på mig men pludselig gjorde det... efter en halvanden time "vågnede jeg op" og jeg havde ingen ide om hvad der foregik rundt om mig. jeg havde ingen ide om hvad der var sket og hvad jeg havde gjort. og om det føltes underligt jaaaa det gjorde det og jeg var så møg træt ..... og havde aldrig troet at det var muligt at blive hypnotiseret men ja det her var rigtigt..........jeg var ikke helt væk som nogle af de andre og nogle gange tog han nogle ned hvis det ikke virkede på en.... men jeg var helt sikker væk. jeg havde åbenbart danset rundt på scenen til en lady gaga sang.... ej det var så underligt!!! heldigvis var jeg ikke ´pinlig som nogle af de andre, fordi han ikke valgte mig lige så meget.. men ja det var underligt men en sjov oplevelse :-)...

Efter spiste vi bare mad og prøvede de forskellige ting .. klokken 4:30 om morgnen satte de vores graduation film på hvor billeder fra sportsevent og alle andre events fra de sidste 4 år og forældre havde sendt billeder ind fra når de var små osv... så det var meget sjovt at se :-).. det tog omkring 45 minutter og vi var alle begyndt at være rigtig trætte!! Så da filmen var færdige havde vi raffle tickets. ja den første fik så lige en IPAD!!! den næste fik en IPOD TOUCH og den sidste fik et Fladskærms tv. hvor viiiiildt er det lige!!! jeg gik ud af skolen klokken 5:30 om morgnen og det var lyst udenfor det var simpelthen så så så underligt og da evelyn og jeg kørte rundt var der bare ingen rundt på gaderene (sjovt nok), men det føltes så underligt fordi der altid er så meget trafik på hovedgaderne her i rocky hill og der var ikke et øje...


Men super fedt arrangement!!!! det var en rigtig fed måde at slutte graduation dagen på og de var fedt at have de sidste timer med en mase mennesker jeg nok aldrig kommer til at se igen.

No comments:

Post a Comment