Monday, July 4, 2011

Normal skole dag på Rocky Hill High School

Jeg fik aldrig skrevet om hvordan en hel normal hverdag ville være for mig på Rocky Hill High School, synes jeg nu det er tid til..

Jeg ville stå op mellem klokken 6 og 6;30.
Det kom an på om jeg skulle tage skole bussen, eller om jeg ville blive hentet af enten Evelyn eller Steve.

Hvis jeg skulle tage bussen skulle jeg forlade mit hus klokken 6;39 også ville jeg være ved bus stoppe stedet 5 minutter efter, også et minut efter ville bussen komme, og det tog omkring 13 minutter at komme til skole. så jeg ville allerede være på skolen klokken 7. Hvilket var møg kedeligt. Carla var på min bus, så det var tit vi bare gik på biblioteket, eller hvis vi mødte nogle af vores venner ville vi bare gå rundt på gangene.
Hvis jeg blev hentet, hentede de mig lidt efter klokken 7 også ville jeg være på skolen ca. 3 minutter inden klokken ringede, så jeg lige havde tid til at gå til mit locker, og gå til min første time.
Klokken 7;15 ringede den første klokken, og det betød at om 5 minutter begynder den første time.
Klokken 7;20 ringede klokken også havde jeg US history.
Det var nok den hårdeste klasse jeg havde, da der var mange grundbegreber som jeg slet ikke kendte til, men man vænner sig hurtigt til det. For det meste bestod den klasse med en powerpoint, hvor min lærer Mrs. O stod og snakkede hele timen! og ja det var kedeligt og langt nogle gange. og ellers lavede vi gruppe arbejde.
Efter 43 minutter historie time, havde vi homeroom. mellem hver klasse har vi 4 minutter til at nå til hver klasse.
På min skole er homerooms 4 minutter hver dag og man er så delt ind efter sit efternavn. så vi var omkring 20 derinde også var man sammen med sin årgang. så man får forskellige beskeder hvad der foregår på skolen og siger the pledge of allegianc.
2 period: photography. Det er helt sikkert den fedeste klasse jeg havde! Det første semester tog vi billeder med film kamera, og developed dem i the dark room, og det andet semester lærte vi en masse med photoshop, så det var super fedt!! jeg lærte rigtig meget.
3. period: geometry. helt sikkert en af de væreste klasser jeg havde for at være ærlig. først og fremmest er jeg ikke den største fan af matematik, men det her var noget så kedeligt.... og jeg lærte ikke en skid fordi vores lære var så dårlig, fordi vi fik nu lærer i løbet af året.. så jeg brugte altid den time på at spise mad, og skrive noter fra en power point, og snakkede med min veninde Sushmita.
4 Period: Studyhall. Her har man tid til at lave lektier. det første semester var jeg nok i den sjoveste studyhall. og vi havde en fed lærer så vi kunne gå rundt på gangen osv. men 2. semester havde jeg fået studyhall nede i cafeteriet og der gad jeg ikke rigtigt at side. så Sushmita og jeg sad for det meste på biblioteket, eller i et andet klasseværelse og havde det utrolig morsomt! så det var federe end at sidde i caferetiet. og jeg fik skam også lavet lektier så det var godt.
5 period: Gym class.. Vi spillede bare forskellige boldt spil, og ja fjollede rundt hehe.. det var rigtig rart at jeg havde studyhall & gym lige efter hinanden fordi det var ligesom at havde et langt break midt på dagen.
6 period: Modern Fiction, det var en engelsk klasse, hvor vi læste bøger, snakkede om emnerne og svarede på spørgsmål, det var en rigtig fed klasse for vi havde en super fed lære. det var dog lidt hårdt for mig pga nogle af bøgerne var lidt sværer at læse, (synes dem fra min klasse også) så det gjorde det ikke meget lettere for mig. men man skal vel ha lidt udfordring her i livet :).
7 period: Biologi, okay klasse jeg har ihvertfald fået repeteret en masse som jeg lærte i folkeskolen og lært en masse nyt, så det var meget godt. selvom jeg nu hellere ville ha haft en anden slags science class, som man ikke kan få her i Danmark. men sådan er det.
Så havde jeg lunch i ca. 25 minutter hvis vejret var godt måtte seniors sidde udenfor, så det var super lækkert! min lunch var først klokken 1, så det var super sent. men jeg vænnet mig hurtigt til det. fordi alle på skolen kan ikke havde lunch på samme tid, pga skolens antal elever og hvor stort vores cafeteria er .. så vi havde 4 forskellige lunch.
maden var utrolig ulækker på min skole, heldigvis lavede min værtsmor altid madpakke til mig, så jeg behøvede ikke at nyde noget af den klamme mad.
8 period: fransk, det var noget meget godt, det var også hårdt for mig da jeg var kommet på et niveau der var lidt for godt til mig, men så fik jeg ihvertfald lært en masse inden jeg tager på gymnasiet. og her havde vi også en super godt lærer :)..
også klokken 2;10 ringede klokken og det var så min skole dag..

Hvis nogen har nogen spørgsmål om hvordan skolen er i USA osv, er i meget velkomne til at spørge. der findes ingen dumme spørgsmål :).

1 comment:

  1. Hej Josephine! :)

    Jeg har fulgt med på din blog et halvt års tid, og den er super!

    Jeg har bare et lille spørgsmål - Hvor mange elever er der på din skole? Hvordan havde/har de det med udvekslingselever? altså er man noget specielt hvis du forstår eller aner ingen hvem man er og man er bare en ud af alle eller hvordan er det? :)

    Jeg rejser selv til New jersey her 30. august hvor jeg skal bruge 10 måneder. Glæder mig rigtig meget :)

    ReplyDelete